نمایش‌های در میان ابرها، برلین، اجسام از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند، شنیدن و آسایشگاه خردادماه در سالن‌های مختلف نمایش به روی صحنه می‌روند. تئاترهایی مانند نماینده ملت، پاره‌های ساده، ضیافت پنالتی‌ها، سماعی‌زاده و... هم که اجرای خود را از اواخر اردیبهشت شروع کرده‌اند، خرداد نیز روی صحنه خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۳۳
از سیاست تا خانواده روی صحنه تئاتر

پرکاری کوهستانی

امیررضا کوهستانی خرداد پرکاری خواهد داشت. او تصمیم دارد نمایش‌های «در میان ابرها» و «شنیدن» را به روی صحنه ببرد.

در میان ابرها از دوم تا 31 خرداد در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می‌رود. در این نمایش محمدحسن معجونی نقش ایمور را بازی می‌کند. در ده شب اول اجرا، باران کوثری در دو نقش مادر و دختر به روی صحنه می‌رود و بعد از آن شیوا فلاحی این نقش را بازی خواهد کرد. در خلاصه این نمایش آمده است: خانواده ایمور از قشقایی‌هایی بودند که بعد از تولد او تصمیم می‌گیرند دیگر کوچ نکنند و یکجانشین شوند. حالا او در میانسالی تصمیم گرفته به صورت غیرقانونی از راه کوه و دشت و دریا خودش را به انگلستان برساند و سنت اجدادش را به یاد می‌آورد.اجرای این نمایش ساعت 19 آغاز می‌شود و مدت آن یک ساعت و 20 دقیقه است.

با پایان این نمایش از ساعت 21 کوهستانی نمایش شنیدن را به روی صحنه می‌برد. الهام کردار، مهین صدری، مونا احمدی و آیناز آذرهوش بازیگران این نمایش هستند که اجرای آن یک ساعت و 10 دقیقه زمان می‌برد. داستان شنیدن در یک خوابگاه دخترانه اتفاق می‌افتد. کسی در خوابگاه صدای خنده پسری را می‌شنود این موضوع دهان به دهان می‌چرخد تا به گوش کمیته انضباطی می‌رسد و... .

زن و شوهرها در برلین

نمایش برلین، به کارگردانی آریان رضایی از 2 تا 12 خرداد در مجموعه تئاتر پایتخت به روی صحنه می‌رود. رویا دعوتی و محمد هادی عطایی بازیگران اصلی این نمایش هستند، اما ساختار نمایش به گونه‌ای است که به مرور تعدادی از تماشاچیان هم وارد داستان شده و در روایت آن شریک می‌شوند.

نویسنده مونولوگ شخصیت برلین، محمد یعقوبی است و نویسنده مونولوگ زن نمایش، بهار کاتوزی است. تماشای این نمایش برای افراد زیر 18 سال توصیه نشده است. کاتوزی درباره این نمایش به جام‌جم گفت: برلین نمایش طنز نیست، اما چون داستان زن و شوهر‌ها موضوع نمایش است، گاهی موقعیت‌های طنزی به‌وجود می‌آید.

این نویسنده و بازیگر در پاسخ به این پرسش که چرا شرایط سنی برای برلین در نظر گرفته شده، گفت: در طول نمایش مسائلی بیان می‌شود که فقط کسانی که زندگی مشترک تشکیل داده‌اند و به بلوغ فکری رسیده‌اند، آنها را درک می‌کنند به همین دلیل بهتر است افراد پایین‌تر از 18 سال این نمایش را تماشا نکنند چون برخی نکات را درک نمی‌کنند و از طرفی چون به مرور چند تماشاچی هم به جمع بازیگران خواهند پیوست بهتر دیدیم که تماشاچیان از نظر سنی مدیریت شوند.

آسایشگاه پالیز

محمدحسین زیکساری از 6 خرداد نمایش آسایشگاه را در سالن شماره2 پالیز روی صحنه می‌برد. محسن نوری، محمدحسین زیکساری، مهرداد مصطفوی، سروش شاکر، پرهام یداللهی، سمانه اسماعیلی و علی پویا قاسمی بازیگران این نمایش هستند. این نمایش داستان جالب و پرتعلیقی دارد؛ رئیس آسایشگاه از معاونش درباره بیمار 6452 توضیح می‌خواهد، این در حالی است که این بیمار مرده است. نمایش آسایشگاه را هارولد پینتر نوشته و رضا دادویی آن را ترجمه کرده است. آسایشگاه ساعت 21 روی صحنه می‌رود و زمان اجرای آن یک ساعت و 30 دقیقه است.

نماینده ملت به روایت مظفری

مجید مظفری که بیشتر به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون بین مردم شهرت دارد از 24 اردیبهشت نمایش«نماینده ملت» را در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر روی صحنه برده است. مظفری علاوه بر کارگردانی این نمایش یکی از نقش‌های اصلی آن را نیز بازی می‌کند. این بازیگر و کارگردان درباره نمایش نماینده ملت که از 24 اردیبهشت روی صحنه رفته و تا 19 خرداد به اجرای خود ادامه خواهد داد به جام‌جم گفت: نماینده ملت تمی‌ سیاسی دارد و در فضایی کمدی داستان خود را روایت می‌کند. تلاش خود را کردیم تا این نمایش همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری روی صحنه برود تا اجرای آن موضوعیت بیشتری داشته باشد. به همین دلیل فقط 15 روز تمرین کردیم. داستان نماینده ملت درباره دو نامزد نمایندگی مجلس است که با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما طی ماجراهایی پشت صحنه انتخابات وارد خانواده آنها می‌شود و ماجراهای کمیکی را شکل می‌دهد.مظفری درباره حضورش در تئاتر گفت: بعد از چهار سال دوری از صحنه احساس کردم نمایش نماینده ملت قابلیت این را دارد که روی صحنه اجرایش کنم. من کارم را از سال 50 با نمایش«آس سد کاظم» شروع کردم و طی این سال‌ها هر زمان فرصت پیش آمد در تئاتر حضور پیدا کردم.مظفری استقبال مردم از این نمایش را خوب ارزیابی کرد و گفت: شرایط انتخاباتی جامعه باعث شد تا مردم بیشتری به تماشای این نمایش بیایند و امیدواریم در روزهای آینده این استقبال بیشتر شود. در نمایش نماینده ملت، علاوه بر خود مظفری، دخترش نیکی مظفری، سوسن پرور، وحید آقاپور، بهنام شرفی، سام کبودوند، محمد لقمانیان و صحرا جبل عاملی بازی می‌کنند.

اجرای این نمایش از ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و نویسنده متن آن سجاد افشاریان است.

دوری و نزدیکی اجسام به آیینه

اگر حوصله اجراهای طولانی‌مدت را ندارید، می‌توانید از فردا به تماشاخانه استاد جمشید مشایخی بروید و نمایش «اجسام از آنچه می‌بینید به آیینه نزدیک‌ترند» را تماشا کنید. این نمایش را دانیال بیات کارگردانی می‌کند و حسام علیخانی، بهار دهکردی و بهناز شانی‌زاده در آن بازی می‌کنند. این نمایش ساعت 19 روی صحنه می‌رود و زمان اجرای آن 45 دقیقه است. این نمایش تا 22 خرداد اجرا خواهد داشت.

ضیافت امیر جعفری

امیر جعفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سال گذشته با بازی در نمایش ترن همه را شگفت‌زده کرد، این روزها با نمایش ضیافت پنالتی‌ها روی صحنه تئاتر است. این نمایش که فقط یک بازیگر دارد در سالن شماره یک پالیز اجرا می‌شود و کارگردانی آن را پوریا کاکاوند به عهده دارد. ضیافت پنالتی‌ها ساعت 19 و 15 دقیقه روی صحنه می‌رود و زمان اجرای آن 50 دقیقه است. ضیافت پنالتی‌ها را که جزو آثار مونولوگ است یکی از بهترین کارهای امیر جعفری می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها