اداره کل امور انتخابات شورای نگبان در پاسخ به سوالات مکرر استان ها در اطلاعیه ای درباره قرائت برخی آراء نامزد های ریاست جمهوری نکاتی متذکر شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۴۳
اطلاعیه مهم شورای نگهبان در باره قرائت اسامی نامزد ها در آرای ماخوذه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، متن این اطلاعیه به شرح زیر است :‌

1- اگر در برگ رأی نام یا نام خانوادگی نامزد انتخابات غلط املایی داشته باشد، ولی همچنان بتوان آن را به نام نامزد خواند، برگ رأی صحیح بوده و بنام نامزد مربوطه خوانده می شود. بطور مثال: روحانی به نام آقای حسن روحانی، میرسلیم به نام آقای سیدمصطفی آقامیرسلیم، رئیسی به نام آقای سیدابراهیم رئیس الساداتی و هاشمی طباء به نام آقای سیدمصطفی هاشمی طباء خوانده می شود.

2- در صورتی که برگ رأی فقط نام نامزد از قبیل حسن، ابراهیم (سیدابراهیم) و مصطفی (سیدمصطفی) نوشته شده باشد، صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می شود.

3- در صورتی که برگ رأی فقط مصطفی یا سیدمصطفی نوشته شده باشد، به تناسب آراء فرد در شعبه به نام آقایان آقامیرسلیم و هاشمی طباء خوانده می شود.

4- در صورتی که برگ رأی یکی از عناوین ذیل به تنهایی نوشته شده باشد به نام سیدابراهیم رئیس الساداتی خوانده می شود رئیس السادات - رییس السادات - رئیسی - رییسی - رییس - سادات - ساداتی مراتب جهت اطلاع رسانی فوری به ناظرین شعب اخذ رأی حضورتان ارسال می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها