او یک اسطوره است، یک فوتبالیست فراموش نشدنی. با کمی ارفاق یکی از 100 فوتبالیست برتر تاریخ فوتبال دنیا. او جان تری است.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۹۸
فراز و فرودهای یک کاپیتان شجاع / پرش از دل محبوبیت به قعر منفوریت +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیلی میل ، جان تری می تواند نمادی از فوتبالیست های مدرن بریتانیا باشد. برای هواداران چلسی ، تری 36 ساله فقط یک کاپیتان نیست ، او رهبر و اسطوره به شمار می رود.

جان تری 716 مرتبه برای چلسی به میدان رفت. 19 فصل هم در چلسی ماندگار بود. تری یک قهرمان تمام عیار برای چلسی است، کسی که تمام افتخارات ممکن را با چلسی برد، از لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا جام حذفی و لیگ برتر. شجاعت او در میدان با فرد دیگری قابل مقایسه نیست.

جان کاپیتانی است که در مقطعی به دلایلی مثل رسوایی اخلاقی از محبوبیت به قعر تنفر رسید، اما دوباره محبویت خود را پس گرفت. حالا او آخر همین هفته برای همیشه از چلسی می رود. پایان 19 فصل یک وفادار شجاع. او می خواهد بازنشسته شود اما بورنموث میخواهد به او پیشنهاد دو ساله بدهد. به نظر می رسد جان تری تصمیمات دیگری دارد.

تری به دلیل رسوایی اخلاقی بزرگی کاپیتانی تیم ملی انگلیس را از دست داد و مدتی هم به دلیل توهین نژادپرستانه دور از میادین بود. اینها باعث شد تا تیم ملی انگلیس را هم علاوه بر بازوبند کاپیتانی از دست بدهد.

به بهانه وداع همیشگی اش با چلسی مروری به تمام آنچه که به این اسطوره گذشت می اندازیم:

1- جان تری 13 ساله. او فکرش را هم نمی کرد فوتبالیست بزرگی شود

2- تری در 14 سالگی. او عضو تیمی به نام سنراب بود. یک سال قبل از پیوستن به چلسی:

3-تری در سال 2002. او در حال خروج از دادگاهی است که به اتهام نژادپرستی او تشکیل شده بود:

4- جان تری در سال 2008. او و هم تیمی هایش از جمله فرانک لمپارد را در جشن قهرمانی چلسی می بینید، قهرمانی ای که پس از 50 سال برای چلسی به دست آمده بود:

5- تری و لیونل مسی در جدال بارسلونا و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا. چلسی این مسابقه را دو بر یک باخت. تری در دوران حضور خود در چلسی 10 بار مقابل بارسلونا قرار گرفت. پنج مساوی، سه برد و دو باخت...

6- جام جهانی 2006. بکام در هنگام تعویض بازوبند کاپیتانی را به بازوی تری می بندد. دیدار انگلیس مقابل اکوادور بود:

7- باخت به پرتغال در یک چهارم نهایی جام جهانی 2006 آن هم در ضربات پنالتی:

8- سال 2008 و دیدار چلسی و آرسنال. ضربه محکم پای لوین به گلوی جان تری و به خطر افتادن زندگی او. نفس جان بند آمده بود. او برای تصاحب توپ شجاعت بی نظیری را به خرج داد. این تصویر می تواند دراماتیک ترین صحنه زندگی ورزشی او باشد.

9- سال 2007. گلزنی جان تری مقابل برزیل در دیدار دوستانه درورزشگاه ویمبلدون.

10- سال 2009 و یکی از بدترین صحنه های زندگی جان تری. پای جان لیز می خورد تا پنالتی اش مقابل منچستریونایتد تبدیل به گل نشود. با همین لیز خوردن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به منچستریونایتد رسید.

11- سال 2010 و اوج گرفتن رسوایی اخلاقی جان تری. او با نامزد هم تیمی سابق خود ارتباط برقرار کرده بود تا در طی چند روز به یکی از منفورترین چهره های انگلیسی تبدیل شود. تونی همسر تری در برابر این رسوایی اخلاقی سکوت کرد. رسانه ها به بدترین شکل ممکن به جان تری حمله کردند. نمونه اش روزنامه پایینی با تیتر : TERRY SHAME . شرم بر تری. همه از کاپلو سرمربی وقت تیم ملی انگلیس می خواستند او را دیگر به تیم ملی انگلیس دعوت نکند.

12- روزهای رسوایی و تلخ به سختی سپری شد و دوباره روزهای خوب در همان سال از راه رسید. جان تری دوباره با چلسی قهرمان لیگ برتر می شود.

13- یکی دیگر از عکس های جالبی که از دوران فوتبال جان تری ثبت شده است. دیدار چلسی و وستهام در سال 2010. وین بریج همان فوتبالیستی که جان تری با نامزد او ارتباط برقرار کرده بود پیش از دیدار چلسی و وستهام حاضر به دست دادن با او نمی شود.

14- سال 2011 و یک رسوایی دیگر برای جان تری. او در این عکس جلوی دهان خود را گرفته اما در حال توهین نژاد پرستانه به آنتوان فردیناند است:

15- تری در حال خارج شدن از دادگاهی که به همان توهین نژادپرستانه مربوط می شود. 220 هزار پوند جریمه و چهار جلسه محرومیت از همراهی چلسی. تری دوباره منفور شد.

16- پس از هر رسوایی یک قهرمانی از راه می رسد. سال 2012 و برتری مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا. قهرمانی چلسی و جامی که کاپیتان تری بالای سر میبرد.

17- سال 2015 و باز هم یک رفتار زشت دیگر از جان تری. او رنجرور 200 هزار پوندی اش را در جایگاه ویژه پارک معلولان پارک می کند. او در سال 2008 هم این تخلف مشابه را مرتکب شده بود.

18 - سال 2017 و پایان جان تری. قهرمانی با چلسی. خداحافظ کاپیتان

منبع: دیلی میل / هیلدا حسینی خواه؛ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها