مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی سال 96 تا روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۴۴
ادامه ثبت نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای تا شنبه

به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی عصر سه شنبه به ایرنا افزود: این ثبت نام که از ساعت 18 روز یکشنبه 24 اردیبهشت از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است روز یک شنبه 31 اردیبهشت پایان می پذیرد.

وی اظهار کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام، روز شنبه 23 اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و اطلاعیه تکمیلی نیز همزمان با دفترچه راهنما بر روی سایت این سازمان قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش دیروز دوشنبه نیز منتشر گردیده است.

توکلی افزود: تمامی داوطلبان ضرورت دارد که در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه منتشره سازمان و فراهم کردن مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.

وی گفت: پذیرش در 31 کد رشته امتحانی از 42 کد رشته امتحانی آزمون مذکور منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

اطلاعات کامل این دسته از کد رشته های امتحانی در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است لذا داوطلبان این رشته های امتحانی در این مرحله فقط باید ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.

توکلی گفت: آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: آزمون 11 کد رشته امتحانی دیگر از 42 کد رشته امتحانی که پذیرش در آنها با آزمون می باشد مطابق جدول شماره یک مندرج در دفترچه راهنما آزمون آنها برگزار خواهد شد.

به گفته توکلی، آزمون 11 کد رشته امتحانی مذکور بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده در روز جمعه 13 مردادماه 96 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون داوطلبان هر یک از 11 کد رشته امتحانی با آزمون، شامل آزمون دروس عمومی و پایه و همچنین آزمون دروس تخصصی هر یک از رشته های امتحانی مربوط است.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب های دوره سه ساله متوسطه شاخه فنی و حرفه ای نظام جدید است.

توکلی گفت: عناوین، تعداد سوال، ضرائب و منابع آزمون عمومی پایه به شرح جدول شماره 2 مندرج در دفترچه راهنما می باشد.

وی افزود: آزمون اختصاصی به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه های اساسی و اصولی رشته مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب های درسی مرتبط در دوره سه ساله متوسطه شاخه فنی و حرفه ای یا کتاب ها و استانداردهای مهارتی شاخه کارو دانش نظام جدید است.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سوالات هر درس در رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس نمرات آزمون می باشد به شرح جدول شماره سه مندرج در دفترچه راهنما خواهد بود.

توکلی گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان 11 کد رشته امتحانی در روز سه شنبه دهم مردادماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و لذا این دسته از داوطلبان ضرورت دارد از روز شنبه دهم مرداد 96 تا ساعت 24 روز پنجشنبه 12 مرداد به سایت سازمان مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

وی اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی سال 1396 جمعا 294 هزار و 684 نفر می باشد.

توکلی گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده در آخر شهریور 96 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تا ساعت 15 امروز سه شنبه 26 اردیبهشت تعداد 15 هزار و 564 داوطلب نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها