باراک اوباما با اشاره به تصمیمش مبنی بر بمباران نکردن سوریه در پی حمله شیمیایی در این کشور گفت: به هنگام اتخاد این تصمیم بیشترین شجاعت سیاسی را در طول دوره تصدی‌ام به خرج دادم‌.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۲۴
اوباما: بمباران نکردن سوریه شهامت سیاسی‌ بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه ایندیپندنت نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به هنگام دریافت جایزه شجاعت "جان‌اف‌کندی" گفت: من فکر می‌کنم بزرگترین شجاعت سیاسی‌ این است که با وجود استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تصمیم به بمباران نکردن این کشور اتخاذ شد و به جای آن مذاکرات برای خروج این تسلیحات از سوریه گرفته شد.

وی ادامه داد: اکنون ما می‌دانیم که برخی از تسلیحات شیمیایی باقی مانده است و آن یک راه حل ناقص بود اما با این حال می‌دانیم 99 درصد از ذخایر بزرگ تسلیحات شیمیایی از این کشور بدون اینکه ما گلوله‌ای شلیک کنیم، خارج شد. این تصمیم بسیار سخت بود زیرا به عنوان رئیس‌جمهور زمانی که شما تصمیم به اقدام نظامی می‌گیرید مورد تمجید قرار می‌گیرید اما معمولا زمانی که دست به اقدام نظامی نمی‌زنید مورد انتقاد قرار می‌گیرید اما من فکر می‌کنم حذف کردن حجم بالای تسلیحات شیمیایی با استفاده از تجارب سیاسی امکان پذیر است.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به عملیات نظامی آمریکا در پاکستان برای دستگیری و کشتن اسامه بن لادن، رهبر طالبان گفت: تصمیم درباره این ماموریت بسیار دشوار بود اما من کاملا نسبت به زنان و مردانی که یونیفورم نظامی پوشیده و در نیروی دریایی ما مشغول به کار بودند،‌ اطمینان داشتم. من می‌دانستم آنها را به خانه باز خواهم گرداند.

چندی قبل پس از حمله شیمیایی در شهر ادلب سوریه و کشته شدن چندین تن از شهروندان این کشور دونالد ترامپ دستور حمله موشکی به یکی از پایگاه‌های دولت سوریه را داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها