معاون وزیر امور خارجه کویت با اعلام اینکه گفتگو اساس رفع اختلافات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران است نسبت به پیشرفت این گفتگو ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۳۶
کویت: گفتگو اساس رفع اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «خالد الجارالله» معاون وزیر امور خارجه کویت روز دوشنبه در خصوص گفتگوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با ایران ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها به عقب بازنگردد و از مرحله اول فراتر رفته و به مراحل پیشرفته تر برسد.

الجارالله گفت: «ما همچنان معتقدیم که گفتگو اساس رفع اختلافات موجود با ایران است و همچنان تاکید می کنیم که این گفتگو مشروط به رعایت مبانی اساسی از جمله عدم دخالت در امور داخلی، احترام گذاشتن به حاکمیت کشورها و توجه به حسن همجواری است».

وی در خصوص عدم دعوت از ایران برای شرکت در نشست سران اسلامی-آمریکایی که قرار است در ریاض برگزار شود و اینکه آیا این امر به معنای ارسال پیامی به ایران است هم مدعی شد که سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیامی در خصوص همبستگی این ائتلاف و توان آن برای مقابله با چالش ها است.

معاون وزیر امور خارجه کویت از سوی دیگر بر آمادگی این کشور برای میزبانی از طرف های یمنی در صورت وجود طرحی نهایی برای پایان دادن به بحران این کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به میزبانی کویت از مذاکرات قبلی صلح یمن در طول سه ماه بر پایبندی کویت به حل اوضاع یمن تاکید کرد.

این اظهارات معاون وزیر خارجه کویت همزمان با تحرکات «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای ازسرگیری مذاکرات صلح این کشور طی مرحله آینده و با هدف دستیابی به راهکاری که به بحران دو ساله این کشور پایان می دهد، صورت می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها