رئیس انجمن برنج در گفت و گو با جام جم آنلاین:

گرانی برنج غیر منصفانه است / سازمان های نظارتی برخورد کنند

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین خبر داد:

توزیع شکر و برنج ماه رمضان در فروشگاههای تهران از هفته آینده

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: توزیع 50 هزار تن شکر و 30 هزار تن برنج تحت عنوان "طرح توزیع سبد کالای اساسی ضیافت ماه مبارک رمضان" از روزهای گذشته در استانهای کشورآغاز شده است که توزیع این دو قلم در تهران نیزاز هفته دیگر با اعلام نام فروشگاههای عامل شروع خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵۷
توزیع شکر و برنج  ماه رمضان در فروشگاههای تهران از هفته آینده

حسن عباسی معروفان در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا برای افراد سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است گفت :خیر،توزیع آن سهمیه ای نیست و همه افراد با توجه به نیاز و بودجه ای که دارند می توانند از فروشگاههای مشخص شده این اقلام را تهیه کنند ،‌البته این عرضه در حد معمول است و برای خرید های عمده نخواهد بود.

وی در باره جزئیات آن نیز گفت : مقدار ۳۰ هزار تن برنج مرغوب وارداتی از نوع سفید به تناسب جمعیت هر استان، در سراسر کشور توزیع شده و حواله کالای هر استان نیز ارسال شده است تا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری توزیع شود.

عباسی با بیان اینکه قیمت فروش برنج‌ها به مباشرین توزیع شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف، درب انبارهای این شرکت به ازای هرکیلوگرم ۲۴۰۰ تومان است، افزود: قیمت فروش برنج برای مصرف کنندگان نهایی در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلو ۲۷۰۰ تومان تعیین شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص چگونگی توزیع 50 هزار تن شکرنیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان همچنین 30 هزار تن شکر برای مصارف صنفی و صنعتی برای تهیه شیرینی ها و اغذیه های ماه رمضان و 20 هزار تن برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده است .

وی تشریح کرد: مقدار ۲۰هزار تن شکر سفید تصفیه شده‌ی درجه یک با توجه به جمعیت هر استان، جهت مصارف خانوار از طریق عاملین توزیع بین مردم توزیع خواهد شد که قیمت شکر تحویلی به عاملین توزیع درب کارخانه به ازای هر کیلو ۲۵۲۰ تومان محاسبه شده و عاملین موظف هستند این کالا را حداکثر به قیمت هر کیلو ۲۸۵۵ تومان به مصرف کننده نهایی بفروشند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مقدار ۳۰ هزار تن شکر سفید تصفیه شده‌ی درجه یک نیز جهت مصارف صنف و صنعت استانها در نظر گرفته شده است که صاحبان صنف و صنعت می‌توانند از طریق مراجعه به بورس کالا و یا اخذ حواله مستقیم از شرکت بازرگانی دولتی ایران به تناسب میزان مصرف و پروانه‌ی بهره برداری خود، نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها