شاعر، پر از تماشا رفت
نگاهی به کارنامه احمدرضا احمدی هنرمند نوگرا

شاعر، پر از تماشا رفت

رادیو فرهنگ در برنامه ای ویژه شاعران معاصر در آستانه سالروز ولادت احمدرضا احمدی آثار و اشعار این شاعر پیشکسوت را بررسی می کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵۰
شاعر در آینه تقدیم به استاد احمدرضا احمدی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو فرهنگ، «شاعر در آینه» برنامه‌ای است از گروه ادب و هنر که هر دوشنبه ساعت ۱۶ با موضوع شعر و بررسی آثار شاعران معاصر تقدیم علاقه مندان شعر و ادب می شود.

در این برنامه که علیرضا بدیع (شاعر و منتقد) کارشناس مجری برنامه است ضمن بررسی سبک شعری احمدرضا احمدی با دکتر رضا صفریان (شاعر واستاد فلسفه) درباره شعر و اندیشه استاد احمدی گفتگو می شود.

احمدرضا احمدی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان) شاعر ایرانی است. آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت.

وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد.

وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. در سال ۱۳۷۸ سومین جایزه شعر خبرنگاران با مراسمی متفاوت و خصوصی در خانه احمدرضا احمدی برگزار شد. همان سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت احمدرضا احمدی، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد.

سردبیر و تهیه کننده: مرتضی صداقت‌گو، گوینده: سکینه ارجمندی، نویسنده: ضیاءالدین خالقی سازندگان این برنامه اند که از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۵ دوشنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها