عضو کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور در تلاش است با طرف پاکستانی به یک پروتکل مرزبانی جامع دست یابد، از رایزنی برای رهایی مرزبان میرجاوه که دربند تکفریها اسیر شده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۱۲
تشکیل کمیته مشترک مرزبانی میان ایران و پاکستان / آخرین اقدامات برای رهایی مرزبان در بند تروریست‌ها

محمد جواد جمالی در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: طی دیداری که به تازگی وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه با مقامات نظامی و امنیتی داشتند، مقرر شد یک کمیته مرزبانی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تشکیل گردد.

وی افزود: متاسفانه دولت پاکستان در طول سالهای گذشته مراودات مرزبانی موثری با طرف ایرانی نداشته و همواره در این زمینه بی مسئولیتی از خود نشان داده است و هر گاه حادثه تروریستی در مرز دو کشور رخ می دهد، اسلام آباد همکاری منسجمی ترتیب نمی دهد.

جمالی خاطر نشان کرد: بعد از حادثه تلخ تروریستی میرجاوه و به شهادت رسیدن تنی چند از مرزبانان کشورمان به دست تکفیریها همانطور که عنوان شد وزارت امور خارجه به موضوع ورود کرده و قرار شد دو طرف در کمیته مشترک تبادل اطلاعاتی از شرایط مرزها داشته و پی گیرهای منظم و مشترکی در برقراری نظم و امنیت سر حدات خود اعمال نمایند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رایزنی جدی جمهوری اسلامی ایران درباره رهایی مرزبان در بند نیروهای تکفیری خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیریهای صورت گرفته وی به زودی و با صحت و سلامت به میهن عزیزمان بازگردانده شود.

در ادامه گفتگو از جمالی پیرامون ماجرای تحصن چند تن از اتباع پاکستانی در مرز تفتان و مسدود کردن گذرگاه میرجاه سوال شد که وی ابراز داشت: تعدادی از زائران حرم امام رضا(ع) بودند که چون دولت پاکستان زمینه اسکورت امنیتی آنها را ایجاد نکرده بود یک روز در گرما معطل شدند که باعث اعتراض آنها شده بود.

وی افزود: طبق اظهارات معاون پارلمانی وزارت خارجه چون زائران به حد نصاب نرسیده بودند دولت پاکستان از اسکورت آنها امتناع می کرد اما ظرف 24 ساعت مشکل برطرف شد و آنها به خاک کشورشان بازگشتند.

گفتنی است علی کرد نماینده سیستان و بلوچستان از حوزه انتخابیه خاش در گفتگو با جام جم آنلاین،با تقدیر از اقدامات ارزنده‌ وزارت امور خارجه عنوان داشت: در حوزه امنیت مرزهای جنوب شرقی می‌طلبد که وزیر محترم پشتکار بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید به گونه‌ای عمل کند که جلوی بروز چنین اتفاقاتی را بگیرد. از طرفی به عنوان نماینده مردم سیستان و بلوچستان از وزیر کشور هم خواستم که به فکر تجهیزات و امکانات نظامی در منطقه باشند. این سربازان تنها با یک خودرو، بدون وجود پشتیبانی مناسب مشغول گشت‌زنی بودند، حتی دوربین‌های مناسب دید در شب هم ندارند و به خاطر وجود توفان در شب حمله و وجود پوشش جنگلی در آن منطقه غافلگیر شدند.»

چندی پیش گروه های معاند جمهوری اسلامی ایران در اقدامی تروریستی 9 تن از مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه با پاکستان را به شهادت رساندند و با ربودن یکی از سربازان به خاک پاکستان گریختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها