فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به هیچ عنوان به جریان و گروه سیاسی وابسته نیست.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۷۲
ناجا به هیچ جریان و گروه سیاسی وابسته نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار حسین اشتری در همایش معاونان اجتماعی ناجا افزود: در سال 96 به دلایل مختلف حساسیت کار ما در نیروی انتظامی بسیار بالاست که به همان اندازه باید پیش بینی های لازم و نیز آمادگی هر چه بهتر در اجرای مأموریت ها را داشته باشیم.

فرمانده ناجا به مأموریت این نیرو در انتخابات اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی مسئولیت امنیت انتخابات را برعهده دارد و این مهم یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که خوشبختانه این آمادگی در ناجا وجود دارد و به حول و قوه الهی و تلاش همکارانم انتخاباتی امن ، پرشور و بانشاط و با حضور گسترده مردم برگزار و بار دیگر چون سال های گذشته برگ زرینی بر کارنامه نظام افزوده خواهد شد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: باید از تمام تجارب ، ظرفیت و امکانات برای رسیدن به اهداف که همانا آرامش و امنیت بیشتر است بهره ببریم، البته در این راستا آسیب شناسی لازم انجام و معایب و محاسن آن احصاء شده و در صدد رفع معایب هستیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: معاونت اجتماعی ناجا در تحقق بهتر مأموریت های نیرو و انعکاس نتایج آن به جامعه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

وی به نقش بسیار مهم رسانه در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: در گذشته، نقش رسانه ها کم رنگ بود اما امروز به دلیل گستردگی و اهمیت کار آنها ، قدرت دست کسانی است که توان و ظرفیت رسانه ای بالایی دارند که این می تواند به نفع و یا ضرر جوامع بشری باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: رسانه ها می توانند قدرت دولت ، نهاد و کشوری را به نمایش بگذارند؛ کشورهایی که نگاه سلطه جویانه دارند از این ابراز برای رسیدن به اهداف خود بهره می برند؛ متأسفانه شاهدیم جنایات و حوادث تلخی که برای مردم کشورهای فلسطین و سوریه رخ می دهد از سوی رسانه ها به خوبی منتشر نمی شود.

این مقام عالی انتظامی کشور ادامه داد: در اجرای مأموریت های ناجا که همانا امنیت ، آرامش و آسایش مردم است باید از ابزار رسانه بهره برد و به اهداف ارزشمند و متعالی خود که بر اساس مدار اخلاق و اجتماعی است دست یافت.

وی به حضور گسترده ناجا در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در حوزه خدمت رسانی به مردم در ابعاد مختلف، ده ها میلیون خدمات ارائه می دهد که هیچ سازمانی به اندازه ناجا چنین مأموریتی را بر عهده ندارد.

سردار اشتری با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی مقدم است، گفت: از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی می توانیم بسیاری از اهداف و برنامه های این نیرو را به مردم انتقال داده و از وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم؛ این ابزار و اعتماد مردم، سرمایه گذاری برای ناجا است .

رئیس پلیس کشور، خاطر نشان کرد: معتقدیم اقتدار به معنای آن نیست که صدا را کلفت کرده و از اسلحه استفاده کنیم هر چند در جای خود برای برخورد با هنجارشکنان این امر لازم است ؛ اقتدار نرم همانا استفاده از ظرفیت رسانه در اجرای هر چه بهتر مأموریت های نیرو است.

وی با طرح این سوال که آیا از ظرفیت رسانه ها و شبکه ها استفاده می شود؟ گفت: باید این امر مورد بررسی قرار گیرد؛ نگاه مجموعه های فرهنگی برون سازمانی نظیر صدا و سیما به نیروی انتظامی بسیار مثبت است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: زمان به سرعت می گذرد و آسیب های اجتماعی در حال افزایش است، معضلات کشور از ناحیه شبکه های اجتماعی و رسانه های معاند به صورت رگباری اضافه شده و به اعتقاد پلیس فتا هر دقیقه میلیون ها هجمه از این طریق به نظام اسلامی وارد می شود البته دستگاه های مسئول موظف هستند در این راستا اقدامات لازم برای برخورد و مقابله با این هجمه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

سردار اشتری به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی از ارکان امنیت است، اشاره کرد و گفت: ناجا متولی امنیت است البته دستگاه های امنیتی دیگری نیز در این امر مسئولیت هایی را برعهده دارند.

فرمانده ناجا با اشاره به ناامنی در کشورهای پیرامونی و اقدامات گروهک های تروریستی برای ناامن کردن مرزهای کشور گفت: به لطف خداوند امنیت مطلوبی در مرزهای کشور حاکم است.

وی خطاب به معاونان اجتماعی گفت: قدرت پیشگیری در امر مقابله با آسیب های اجتماعی در دست شما است؛ قدرت اثربخشی در حوزه اجتماعی و فعالیت های مرتبط با آن بالا است که باید در این زمینه استفاده لازم را ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها