یک قلاده پلنگ نر که در تله سیمی گرازگیر کشاورزان مازندرانی گرفتار شده بود، با تلاش یگان حفاظت محیط زیست از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۵۲
نجات پلنگ از تله سیمی+عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، رئیس پارک ملی «پابند» گفت: یک قلاده پلنگ نر پنج ساله که در تله سیمی گرازگیر کشاورزان در حوالی پارک ملی پابند گرفتار شده بود، با حضور به موقع کارشناسان محیط زیست از مرگ حتمی نجات داده شد.

علی کلانه افزود: کارشناسان محیط زیست پس از بیهوشی پلنگ با اسحله با زنده گیری ،این حیوان کمیاب را به حیات وحش سمسکنده در شهرستان ساری منتقل کردند.

به گفته وی پلنگ زخمی هم اکنون تحت مراقبت دامپزشکان قرار دارد.

این دومین پلنگ نری است که در کمتر از سه ماه گذشته در تله گرازگیر کشاورزان مازنی در منطقه شرق این استان گرفتار می شود.

15 اسفند ماه سال گذشته نیز یک قلاده پلنگ در تله گراز گیر کشاورزان شرق مازندران گرفتار شده بود که با وجود تلاش دامپزشکان برای نجات آن موثر واقع نشد و پس از چند روز رها شدن از تله ، تلف شد.
کشاورزان مازنی برای جلوگیری از هجوم گرازهای وحشی گرسنه به اراضی کشاورزی همه ساله در آستانه برداشت محصول ، تله های سیمی را در مبادی ورودی این حیوانات نصب می کنند که گاهی این موانع باعث گرفتار شدن سایر حیوانات منطقه هم می شود.

در سال های گذشته 3 قلاده از پلنگ جنگل های مازندران که گونه تحت حمایت نیز محسوب می شود توسط برخی افراد سودجو و دامداران منطقه کشته شدند که با اجرای طرح پرداخت غرامت حمله پلنگ به دامداران در دولت یازدهم ، شکار این گونه کمیاب توسط دامداران و کشاورزان کاهش چشمگیری یافت.

با انعقاد قرارداد دو جانبه بین سازمان محیط زیست و «بیمه ما» در یک سال اخیر حدود 40 دامدار خسارت دیده از پلنگ، غرامت دریافت کردند و 150 دامدار دیگر نیز در نوبت دریافت غرامت قرار دارند که مجموع این غرامت ها به حدود پنج میلیارد و 700 میلیون ریال می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها