مردی که متهم است 11 سال پیش پدرزن خود را کشته، با رد حکم تبرئه‌اش در دیوان عالی کشور برای چهارمین بار در دادگاه جنایی تهران پای میز محاکمه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۴
محاکمه داماد متهم به قتل برای چهارمین بار

به گزارش جام‌جم، 12 شهریور 84 وقوع یک فقره نزاع دسته‌ جمعی روبه‌روی دادسرای ناحیه 18 تهران به پلیس اطلاع داده شد. مردی با پدرزن خود درگیر شده و او را با ضربات چاقو زخمی کرده بود. مجروح پس از انتقال به بیمارستان جان باخت تا دامادش به جرم قتل عمد دستگیر و مورد بازجویی قرار گیرد.

او به کارآگاهان گفت: «مقتول، پدرزن من و برادرم است. او مدتی قبل دخترش را از خانه برادرم برد و اجازه نمی‌داد آنها با هم زندگی کنند. روز حادثه برای حل و فصل این مشکل به دادسرا رفته بودیم اما رسیدگی به پرونده به روز دیگر موکول شد. هنگام بیرون آمدن از دادسرا، پدرزنم همراه چند نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش در خودرو نشسته بودند. من را صدا کردند. برای آشتی کردن سراغشان رفتم اما آنها فحاشی کردند و پدرزنم با زنجیر مرا مورد ضرب و جرح قرار داد. یکی از آنها به نام رامین هم با چاقو چند ضربه به گردنم زد. من فرار کردم اما آنها دست‌بردار نبودند. وقتی چاقو از دست رامین افتاد، آن را برداشتم و برای ترساندنشان بالا گرفتم. فریاد زدم نزدیک نیایید اما پدرزنم به سمتم آمد و من ناخودآگاه دو ضربه به سمتش پرتاب کردم که به شکمش خورد.» با اعتراف متهم، پرونده برای صدور حکم در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در جلسه رسیدگی، اولیای دم درخواست قصاص کردند و متهم گفت: «من برای دفاع از خودم چاقوی رامین را از روی زمین برداشتم. هیچ قصدی نداشتم و آنها بودند که دعوا را شروع کردند.»

در پایان دادگاه قضات متهم را به قصاص محکوم کردند اما این حکم در دیوان عالی کشور رد شد و برای رسیدگی دوباره در اختیار شعبه هم‌عرض قرار گرفت. متهم بار دیگر به قصاص محکوم شد اما این حکم بار دیگر رد و برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

متهم در این شعبه گفت: «آن روز برای حل و فصل اختلاف برادر و پدرزنم رفته بودم. هرچند پدرزنم حتی اجازه نمی‌داد من و همسرم با هم زندگی کنیم. وقتی درگیری بالا گرفت، می‌خواستم فرار کنم اما آنها نگذاشتند. برای دفاع از خودم بود که چاقو را به سمتشان پرتاب کردم. اگر تنها بودند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد اما آنها زیاد بودند.» در پایان دادگاه قضات، اقدام متهم را دفاع مشروع دانسته و او را از قتل عمد تبرئه کردند. احکام پرداخت دیه، ده سال حبس و دو سال تبعید صادره اما این بار هم در دیوان عالی کشور رد شد تا پرونده برای چهارمین بار به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شود. سرنوشت متهم در جلسه آینده دادگاه مشخص خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها