رییس کمیسیون اصل 90 مجلس از دعوت وزیر آموزش پرورش و ارایه توضیحات به نمایندگان در خصوص شائبه عضویت خود در هیات مدیره یک شرکت خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۸۴
احضار وزیر آموزش و پرورش درباره شائبه نقض ممنوعیت عضویت دولتی ها در هیات مدیره

داود محمدی در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان داشت: نظر به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه دال بر عضویت فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر آموزش پرورش، این موضوع به ریاست محترم مجلس منعکس شد که در پی آن ایشان دستور دادند تا کمیسیون اصل 90 بعنوان چشم نظارتی دستگاه های اجرایی این پرونده را پیگیری کند.

وی افزود: مقرر شد ظرف امروز و فردا و در اسرع وقت کمیسیون طی جلسه ای اظهارات نماینده قوه قضاییه و شخص وزیر را استماع کرده و در مورد آن به جمع بندی برسد.

محمدی پیرامون اقدامات کمیسیون متبوع خود در مورد این پرونده خاطر نشان کرد: پس از جلسه گزارشی از محورهای گفتگو طرفین تنظیم و متن آن در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. چنانچه تخلف آقای وزیر مطابق با اصل 141 قاون اساسی احراز گردد طبیعتا با معرفی ایشان به مراجع قضایی به تخلف رسیدگی می شود.

وی در خصوص احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش بخاطر دیگر مسایل مطروحه در مورد ایشان در بعد از انتخابات تصریح کرد: در این مورد باید اصل قضایا روشن شده و سپس چنانچه نمایندگان به جمع بندی برسند طی سپری شدن ساز و کاری و فراهم بودن زمینه استیضاح این امر میسر خواهد شد، اما در شرایط کنونی مشخص شدن ابعاد پرونده مقدم بر همه چیز است.

گفتنی است: طبق اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و کارمندان دولت نمی‌توانند بیش از یک شغل دولتی داشته باشند و داشتن هر نوع شغل دیگر در موسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا موسسات عمومی است و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی و نیز ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع مختلف شرکتهای خصوصی، جز شرکتهای تعاونی ادارات و موسسات برای آنان ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها