دنیای بازیگری هیچ‌گاه در یک مسیر ثابت باقی نمی‌نماند؛ هر روز و هر ساعت و دقیقه تغییر می‌کند، ستاره می‌زاید و ستاره‌ها و چهره‌های قبلی را در کسری از ثانیه به خاک می‌سپارد و از یاد می‌برد. فقط لحظه‌ای درخشش کافی است تا بازیگری را یکشبه در اذهان ثبت کند و بازیگری دیگر را از یادها ببرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۵۹
یک پوست‌اندازی تدریجی

مثال‌هایی از این دست زیادند و چهره‌هایی را می‌توان نام برد که خیلی زود معروف شده و به همان اندازه سریع هم از حافظه‌های جمعی مردم پر زده‌اند و به دیار فراموشی رفته‌اند. در این میان بازیگرانی دیگر هم بوده‌اند که اعتقاد به پیمودن آرام مسیر داشته و پیوسته رفتن را ترجیح داده‌اند. بازیگرانی که آرام آرام و از نقش‌های کوچک‌تر شروع کرده، به مرور در طول مسیر جلو آمده‌اند و رفته رفته تبدیل به همان چهره‌ای شده‌اند که برای تمام مخاطبان آشناست.

مجید واشقانی از جمله این چهره‌هاست. بازیگر 35 ساله‌ای که برای اولین‌بار در دوران نوجوانی با تماشای بازی ابوالفضل پورعرب در فیلم «بهشت پنهان» شیفته بازیگری شد؛ اما این شیفتگی خیلی زود به نتیجه نرسید و او نهایتا اولین بازی رسمی‌اش در بازیگری را در آستانه 30 سالگی و با مجموعه «مسیر انحرافی» تجربه کرد. جنس بازی و لحن کلام طنز واشقانی در کنار شماری از بازیگران مطرح طنز این مجموعه چون پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، شقایق دهقان، سپند امیرسلیمانی و سحر ولدبیگی اتفاقا به چشم آمد و نظر کارگردان‌های بعدی را هم برای استفاده از او جلب کرد. این مسیر بازیگری با دو سه مجموعه تلویزیونی دیگر ادامه پیدا کرد تا این‌که واشقانی به سیروس مقدم رسید؛ کارگردان شناخته شده‌ای که هر یک از مجموعه‌هایش در تلویزیون صاحب امضای خاص او هستند. «زیر هشت» شروع همکاری با سیروس مقدم بود و در «پایتخت» هم نقش کوتاهی را ایفا کرد.

واشقانی در طول همین مدت کوتاه بازیگری ثابت کرده هنرپیشه‌ای است که علاقه‌ای به ماندن در یک ژانر و نقش خاص را ندارد. بازیگری که کارش را با مجموعه‌ای طنز آغاز کرد، در ادامه نقش‌هایی متفاوت و چالش‌برانگیز را هم آزمود و بیش از هر چیز با بازی در قامت نقش‌هایی پلیسی مقابل دوربین رفت. مجموعه‌هایی چون «ماتادور»، «انقلاب زیبا» و «میکائیل» تجربه‌هایی در این زمینه‌اند.

این بازیگر حالا چند سالی هست که گام‌های مسیر بازیگری‌اش را جدی‌تر برداشته است. او این شب‌ها در نقش فرهاد بازی می‌کند. شخصیت اصلی و محوری مجموعه «دیوار شیشه‌ای» که یک مجری تلویزیون است و در هر قسمت وظیفه هدایت مهمانان برنامه و روایت قصه‌هایشان را به عهده دارد ؛ نقشی جدید و کلیدی در کارنامه بازی این بازیگر. به نظر می‌رسد اگر اقبال بازیگری با واشقانی همراه باشد و او نقش‌های بعدی‌اش را گزیده و سنجیده انتخاب کند، بزودی می‌توانیم او را جزو بازیگران مطرح و طراز اول آثار نمایشی بدانیم. باید منتظر ماند و دید تقدیر برای او چه رقم خواهد زد.

زهرا غفاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها