در نامه‌ای به سناتورهای آمریکایی مطرح شد

طرح تحریم‌های جدید ایران با روح برجام مغایر است

مشاور سیاست خارجی مکرون گفت: مکرون خواستار «توضیح» کاخ سفید درباره موضع خود در قبال تجارت آزاد، توافق هسته ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵۸
مکرون خواستار اجرای مجدانه برجام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ نشریه پلیتیکو با پرداختن به دیدگاههای امانوئل مکرون، رئیس جمهور منتخب فرانسه درباره مسائل مختلف سیاست خارجی، به موضع وی در قبال توافق هسته ای ایران پرداخت و به نقل از اوریلین لوشووالیه مشاور رسمی سیاست خارجی مکرون نوشت: در خصوص توافق هسته ای ایران، ما خواستار همکاری بسیار نزدیک درباره ادامه آن، و اطمینان از این هستیم که (این توافق) همچنان به قوت خود باقی است، اما با جدیت اجرا می شود.

این نشریه نوشت: امانوئل مکرون بی آنکه (در مبارزات انتخاباتی خود) چندان به امور بین المللی بپردازد، به عنوان رئیس جمهور به کاخ الیزه راه یافت.

به عقیده طیف گسترده ای از مشاوران عرصه سیاست و دولتمردان فرانسوی، دیدگاههای مکرون جز در یک مورد، هنوز شکل نگرفته است. به گفته نزدیک ترین مشاوران سیاست خارجی مکرون، این مبارزات انتخاباتی ناخوشایند که مکرون را در برابر مخالفان طرفدار مسکو، از جمله ماری لوپن قرار داد و (در آن، اطلاعات دیجیتالی ستاد انتخاباتی وی) با عاملان احتمالی کرملین هک شد، موجب اتخاذ موضعی مبتنی بر تندروی در قبال روسیه شد.

از این پس، زمانی که صحبت از مسکو است، فرانسه با دکترین مکرون پاسخ خواهد داد. اوریلین لوشووالیه، مشاور رسمی سیاست خارجی مکرون گفت: ما در خصوص حملات سایبری روسیه یا هر نوع حمله دیگر، دکترین تلافی جویانه را در پیش خواهیم گرفت. این بدان معناست که ما آماده تلافی حملات سایبری نه تنها به همان طریق، بلکه با هر ابزار امنیتی یا اقدام متعارف دیگر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها