کارشناسان شرکت مک دانل، سازنده جنگنده اف- ۴ عملیات حمله به اچ -۳ را کاملترین عملیات فانتوم در تاریخ جنگ های هوایی فانتوم معرفی کرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۶۰
ماهرترین خلبان فانتوم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین،شادروان سرتیپ خلبان محمود اسکندری با کمک اکبر زمانی در میان پدافند مهیب عراقی ها پل اروند رود را منهدم کرد و ارتباط لشکر ١١ عراق با ٢٠ هزار نیرو را با عقبه قطع کرد و موجبات نرسیدن کمک، محاصره و نهایتا شکست آنها و آزادی خرمشهر را فراهم کرد.
از افتخارات دیگر این ستاره درخشان آسمان ایران لیدری دسته الوند در عملیات دوربرد حمله به پایگاه های سه گانه الولید در مرز اردن و نابودی ٤٨ فروند هواپیمای جنگی عراق بود.

او دوبار فانتوم تیر خورده اش را سالم به پایگاه خود برگرداند. بمباران پالایشگاه کرکوک، پترو شیمی بغداد و ایستگاه راداری تموز از دیگر عملیات های موفق این عقاب تیز پرواز ایرانی بود. کارشناسان شرکت مک دانل، سازنده جنگنده اف- ۴ و یا همان فانتوم عملیات حمله به اچ -۳ را کاملترین عملیات فانتوم در تاریخ جنگ های هوایی فانتوم معرفی کرده اند و این خلبان ایرانی را ماهرترین خلبان فانتوم در طول تاریخ می شناسند.

سرتیپ محمود اسکندری سال 1380 در سانحه تصادف رانندگی درگذشت.پیکر این نام آور خلبان در امامزاده حیدر کلاک به خاک سپرده شده است.
یادش گرامی باد.

منبع: گنج جنگ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها