مسئول کمیته حقوقی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد:

قانون مجازات خشونت علیه کودکان در آستانه تحول

مسئول کمیته ویژه حقوقی قضایی خانه ملت با بیان اینکه تیم تشکیل شده در این کمیسیون با جدیت بدنبال رفع موانع تولید است، تصویب لایحه جامع حمایت از کودکان در برابر خشونت را از دیگر برنامه های مورد توجه کمیسیون متبوعش بشمار آورد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۹۰
قانون مجازات خشونت علیه کودکان در آستانه تحول

«محمد‌علی پورمختار» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، در خصوص برنامه های آتی کمیسیون خود، اظهار داشت: ما در راستای تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی مشغول شناسایی قوانین دست و پا گیر تولید و امر سرمایه گذاری هستیم و رفع موانع اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی تعیین تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در برابر خشونت را از دیگر موضوعات مهم دانست و افزود: ضرب و جرح به خصوص تا حدی که منجر به فوت کودکان شود، اقدامی غیرقانونی شناخته شده و طبق قانون مجازات اسلامی حتی اگر از طرف والدین هم صورت گیرد جرم تلقی شده و مستوجب مجازات می باشد.

این نماینده مجلس در خصوص ابعاد این لایحه خاطر نشان نمود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به موضوعاتی چون خشونت علیه کودکان به شکل شفاف‌تری پرداخته و با نهایی شدن آن شاهد جرم‌انگاری دقیق تری خواهیم بود، البته مجازات بازدارنده از خشونت علیه کودکان هم تعیین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تشریح مجازات افرادی که اقدام به خشونت علیه کودکان می‌کنند، گفت: در حال حاضر مجازات‌ها مشتمل بر حبس، شلاق، محرومیت‌های اجتماعی و در مواردی خاص در بر گیرنده دیه خواهد بود.

پورمختار گفت: هم‌اکنون قانون به گونه‌ای تعریف شده، خشونتی که منجر به مرگ کودک شود اگر از سوی مادر اتفاق بیفتد، مجازاتی چون قصاص دارد اما مجازات برای پدر به این گونه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها