یک کارشناس ارشد پزشکی بریتانیا گفت: آنتی بیوتیک‌ها در برابر عفونت‌ها دیگر ناکارامد هستند چرا که مقاومت بیماری‌ها و عفونت‌ها در برابر انواع آنتی بیوتیک‌ها رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۰۹
نور خورشید و هوای تازه بهترین درمان عفونت است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از dailymail، سالی دیویس کارشناس ارشد پزشکی بریتانیا مقاومت عفونت‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها را مسئله جدی و نگران کننده‌ای اعلام کرد و با اشاره به گسترش گونه‌های غیرقابل درمان، توزیع انواع مختلف آنتی بیوتیک‌ را توسط پزشکان عمومی مورد انتقاد قرار داد.

به گفته وی، جهان در آستانه "پسا آنتی بیوتیک" است که در آن عفونت فقط توسط هوای تازه و نور خورشید قابل درمان خواهد بود.

دیویس به خصوص در مورد گسترش گونه‌های غیر درمان مانند سوزاک و سل که بسیار در جهان رو به پیشرفت است اظهار نگرانی کرد.

این 2 نوع عفونت خطرناک در تمامی دنیا رو به پیشرفت است. او گفت اگر گسترش باکتری‌های مقاوم به دارو ادامه پیدا کند بیش از 10 میلیون زندگی در سطح جهان تا سال 2050 تحت تاثیر قرار گرفته و به نابودی می‌انجامد.

امروزه آنتی بیوتیک‌ها به تنهایی پاسخگو نیستند لذا پزشکان برای دو برابر کردن تاثیر دارو 2 نوع دارو را باهم ترکیب کرده و به بیمار تزریق می‌کنند، اما به نظر می‌رسد باکتری‌ها در حال توسعه و مقاومت در برابر بیماری‌ها بخصوص عفونت‌ها هستند و باید درمان‌های را به سوی درمان‌های قدیمی پیش ببریم.

این کارشناس ارشد پزشکی بریتانیا گفت: در سال 1932 کودکان مبتلا به سل با هوای تازه و نور آفتاب درمان می‌شدند و این 2 عامل از بهترین نوع درمان در برابر عفونت به حساب می‌آید.

بیتا نوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها