مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برچسب های چراغ راهنما یا نشانگرهای تغذیه ای -که نشان دهنده میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی این محصولات است- تاکنون روی بیش از 80 درصد محصولات غذایی نصب شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۴۸
نصب چراغ‌ راهنما روی 80 درصد محصولات غذایی

به گزارش جام جم آنلاین، بهروز جنت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برچسب های چراغ راهنما در 6 ماهه نخست امسال نیز روی 20 درصد باقیمانده محصولات غذایی نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان نصب این برچسب ها، اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص آنها صورت خواهد گرفت تا مردم بتوانند برای سلامت هرچه بیشتر خود ، محصولات غذایی سالم تر را براساس این برچسب ها، انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: مقرر شده تا در مورد نوع برچسب ها نیز اصلاحاتی صورت گیرد ، بطورمثال برخی از این برچسب ها خیلی ریز است و لازم است ویرایش و اصلاحی روی خود برچسب ها انجام گیرد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو یادآور شد: مهلت شرکت های تولیدکننده برای نصب چراغ راهنما روی محصولات تمام شده و فقط برخی از آنها در انبار برچسب های قدیمی داشتند و تعدادی از آنها به معاونت های غذا و دارو اعلام کردند تا همچنان از این برچسب های قدیمی استفاده کنند تا آنکه آنها تمام شود و برچسب های جدید را جایگزین کنند.

گفتنی است با نصب چراغ راهنما یا نشانگرهای تغذیه ای روی فرآورده های غذایی، مردم بر اساس رنگ های قرمز، زرد یا نارنجی و سبز که روی برچسب های انواع این محصولات نصب شده ، می توانند برای سلامت خود تصمیم گیری کنند.

رنگ های مشخص شده روی برچسب های محصولات غذایی، میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی را برای مردم مشخص می کند.

رنگ قرمز نشان‌دهنده آن است که فرد باید در مصرف آن فرآورده یا خوراکی مراقبت کند. رنگ زرد یا نارنجی نشانه هشدار است و رنگ سبز هم یعنی اینکه این خوراکی مطلوب است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.

همچنین نشانگرهای تغذیه ای علاوه بر داشتن اطلاعات یاد شده، تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت محصول را نیز نشان می دهد که در صورت عدم صحت یا نبود برچسب اصالت و کد 16 رقمی، محصول مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و قاچاق یا غیر مجاز به شمار می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها