پیروی نامزدها از سیره عملی امام(ره)و رهبری انقلاب

پیروی نامزدها از سیره عملی امام(ره) و رهبری انقلاب

سخنگوی کمیسیون نظارت بر انتخابات در گفتگو با جام جم آنلاین

پویش شفافیت موجب جلب اطمینان مردم می شود / دفاع از اعلام اموال نامزد ها

عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت ضمن مثبت ارزیابی کردن ابتکار پویش چالش شفافیت تصریح کرد: شفافیت منابع و مأخذ مالی دولتمردان بویژه رؤسای جمهور و وزرا نسبت به آگاهی بخشی و اعتماد آحاد جامعه از مسئولین نقش بسزایی داشته و شهروندان را در تصمیم گیریهای مهم کشور همچون انتخابات و گزینش فرد اصلح راهنمایی می کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۸۸
پویش شفافیت موجب جلب اطمینان مردم می شود / دفاع از اعلام اموال نامزد ها

«سید احسان قاضی زاده هاشمی» در ارزیابی خود از ابتکار چالش شفافیت معاونت فضای مجازی و روزنامه جام جم در خصوص پاسخگوی نامزدهای ریاست جمهوری درباره اطلاعات شخصی خود در پیام رسان سروش به جام جم آنلاین گفت: بطور کلی اطلاع رسانی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری در حوزه شخصی و خانوادگی آنها، موجبات جلب اطمینان مردم را فراهم آورده و به نوعی پاسخگوی برخی شائبه‌ها و علامت سئوالها خواهد بود.

وی افزود: خود مجلس پایه گذار ماده 38 برنامه ششم توسعه ناظر بر نظام شفافیت حقوق و دستمزد مقامات کشور بوده و معتقدیم امر شفاف سازی در مورد همه مسئولین دولتی مصداق داشته باشد.

این نماینده مجلس پیرامون این مطلب که آیا یک رییس جمهور باید ساده زیست بوده یا مطابق دیگر کشورها از زندگی تجملاتی برخوردار باشد، گفت: زندگی خصوصی فارغ از پروتکلهای سیاسی است، طبیعتا یک رییس جمهور در مراودات و مناسبات سیاسی مطابق با قواعد بین المللی رفتار می کند، لیکن شایسته است در زندگی شخصی همچون طبقه متوسط جامعه زندگی کرده و نوع معیشت وی؛ هم جهت با عامه جامعه تنظیم گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: ساده زیستی باید در سطح زندگی خود روسای جمهور و فرزندان و حتی وابستگانش بطور واقعی نمایان شود تا مردم هم به همان نسبت به رییس دولت خود احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه طرحهای شفاف سازی همچون پویش مذکور در جلوگیری از بوجود آمدن رانت اقتصادی برای افراد خاص سیاسی مفید بوده و اساسا درست نیست حوزه مسئولیتی یک مقام دولتی تبدیل به قدرت و مکنتی برای فرزندان و خویشاوندان وی شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسری شفافیت مالی و شخصی در خصوص سایر مقامات خاطر نشان کرد: در حال حاضر قانون به شفاف سای مالی روسای جمهور و وزرای دولت صراحت دارد و سایر مسئولین همچون نمایندگان مجلس، معاونان و مقامات قضایی کشور هم باید از نظر اطلاعات شخصی در رصد عموم قرار گیرند.

نماینده مردم فریمان و سرخس در خانه ملت ابراز امیدواری نمود: پویشهایی از این دست بین همه ارکان نظام فراگیر شده تا مردم با علم و آگاهی بیشتری در بزنگاه های سرنشت ساز کشور موثر واقع گردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها