رئیس عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد:

انتخابات موثرترین مسیر برای حفظ امنیت ملی

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات نقطه اساسی وصل افکار مردم به بدنه نظام اجرایی کشور و موثرترین مسیر برای حفظ امنیت ملی و تحقق آرمان ها انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۱۱
انتخابات موثرترین مسیر برای حفظ امنیت ملی

به گزارش جام جم آنلاین، همایش سیاسی فرماندهان و رئیسان عقیدتی سیاسی یگان‌های آجا که با محوریت انتخابات در تالار مهر ارتش در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در این همایش گفت: انتخابات یک حماسه سیاسی و نمایش اعتماد مردم به نظام و نشانه نهادینه شدن مردم سالاری دینی است.

وی با بیان این که انتخابات امیدهای تازه ای در دل ها به وجود می آورد افزود: برگزاری انتخابات باعث کند شدن حربه های دشمن شده و آینده و امنیت کنونی کشور را تضمین می کند.

آل هاشم ادامه داد: اکنون با توجه به این که در آستانه فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هستیم، لازم است به این موضوع و ویژگی های آن و نقش انتخابات در ارتقاء امنیت ملی بپردازیم.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی در ایران روی کار آمد که بر پایه دو اصل اسلامیت و جمهوریت استوار بود. نظام اسلامی بر اساس معیارهای الهی و برپایه رای مردم در این کشور شکل گرفته و با مشارکت مردم در تصمیم گیری کلان در شکل گیری نهادها و ارگان های حکومت و تعیین مسئولان نظام خط باطلی بر پرداخت های نادرست کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: نظام مردم سالاری دینی ویژگی هایی دارد که در آن بحث تکلیف شرعی در انتخابات مطرح است و انتخابات در آن یک اقدام سیاسی نیست بلکه یک اقدام عقیدتی ،فرهنگی و معنوی است.

وی افزود: در نظام مردم سالاری دینی رای دادن حق مردم ویک تکلیف شرعی است اما در جوامع غربی در بهترین حالت ممکن ،مردم تنها به عنوان یک شهروند شناخته شده و حق رای دارند و بحث تکلیف مطرح نیست.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های نظام مردم سالاری دینی حق الناس بودن رای مردم است که در این خصوص رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که رای مردم به معنای واقعی کلمه حق‌الناس است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی هیچ جایی برای سوء استفاده از رای مردم وجود ندارد در حالی که در غرب این گونه نیست و رای دادن تنها یک قرارداد مدنی بوده که در امور قراردادی امکان تخلف وجود دارد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: سومین ویژگی مردم سالاری دینی ، انتخابات اصلح است و فرد اصلح دارای معیارهایی است که در جوامع غربی منتخبان مردم فاقد آن هستند.

وی افزود: در انتخابات اخیر آمریکا شخصی رئیس‌ جمهور این کشور شد که وجهه اخلاقی در جامعه و در جوامع سیاسی ندارد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: یک رئیس جمهور اصلح باید امانتدار ، صادق، ، شجاع و ایستادگی در برابر دشمن داشته باشد و در مسیر انقلاب و در مسیر حفظ عزت کشور حرکت کند.
وی ادامه داد: نقش انتخابات در ارتقای امنیت ملی بی بدیل است و بدون امنیت نیز زندگی بی فایده است.

وی تصریح کرد: مهمترین ماموریت نیروهای مسلح حفظ تمامیت عرضی و امنیت ملی کشور است و انتخابات به دلایل مختلف برای ثبات و امنیت کشور اهمیت دارد و افزایش کارایی و مقبولیت نظام را به دنبال دارد.

آجا گفت: انتخابات سطح رضایتمندی افراد جامعه و احزاب را افزایش می دهد و این ارتفاع سطح رضایتمندی و تعادل را در جامعه حفظ می‌کند و این تعادل در ایجاد امنیت ملی موثر است. نظام های مردم سالاری به وجود انتخابات و به کیفیت آن بستگی دارد چرا که هرچه نظام کارآمد تر و مقبولیت آن بیشتر باشد امنیت در آن نظام نهادینه تر می‌شود.

به گفته نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، یکی دیگر از مسائل مهم انتخابات تطبیق بیشتر دیدگاه ها و گفتمان های دولت با دیدگاه های مردم است. همچنین دانش، تقوا، مبارزه با فقر و فساد، دلسوزی، علاقه مند به اجرای عدالت، مدیریت کارآمد، با کفایت بودن، دارای نشاط و شادابی، دارای روح مردمی، ایمان به اهداف و ارزش های انقلاب، داشتن ایمان به استقلال کشورو توجه به معیشت مردم از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور اصلح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها