ژئوپارک قشم در دویست و یکمین نشست ژئوپارک‌های یونسکو که امروز پانزدهم اردیبهشت ماه در فرانسه برگزار شد کارت سبز گرفت و جهانی شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۸۰
ژئوپارک قشم جهانی شد

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی شیخ زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به مهر گفت: نشست شورای ژئوپارک‌های جهان به مدت ده روز در فرانسه برگزار و روز پانزدهم اردیبهشت در آخرین روز این نشست، جهانی شدن ژئوپارک قشم قطعی شد و سازمان یونسکو لوح آن را به ما اعطا کرد.

شیخ‌زاده ادامه داد: بنابراین ژئوپارک قشم به عنوان یک ژئوپارک جهانی در یک دوره چهارساله تایید شد و این ژئوپارک تا سال ٢٠٢٠ زیر نظر یونسکو فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این ژئوپارک در سال ٩٢ کارت قرمز دریافت کرده بود و برخی فکر می‌کردند که جهانی شدن آن شعار است چون باید روی چند موضوع کار می‌شد یکی اعتباراتی بود که باید برای زیرساخت‌ها از جمله جاده برای غار نمکدان در نظر گرفته می‌شد همچنین می‌بایست از درآمدهای دولت در آن چشم پوشی می‌شد. عملا این اتفاقات در قشم افتاد و اکنون ژئوپارک به این درجه رسیده که می‌تواند درآمد پایدار داشته باشد. دولت نیز فضایی را ایجاد و سرمایه‌گذاری کرد که بومیان منطقه خودشان بتوانند درآمد داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها