لحظاتی پیش، مایکروسافت در کنفرانس خود که از ساعت ۱۸ به وقت تهران شروع شده است از نسخه جدید ویندوز ۱۰ موسوم به ویندوز ۱۰ اس رونمایی کرد. این سیستم عامل در حقیقت پاسخ مایکروسافت به Chrome OS است.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۷۵
ویندوز ۱۰ اس مایکروسافت معرفی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک،لحظاتی پیش، مایکروسافت در کنفرانس خود که از ساعت ۱۸ به وقت تهران شروع شده است از نسخه جدید ویندوز ۱۰ موسوم به ویندوز ۱۰ اس رونمایی کرد. این سیستم عامل در حقیقت پاسخ مایکروسافت به Chrome OS است تا بدین ترتیب ویندوز را برای دستگاه‌های پایین‌رده و به خصوص برای بازار مؤسسات آموزشی و کاربرانی مانند دانش‌آموزان بهینه‌سازی کند.

تری میرسون مدیر ارشد واحد ویندوز مایکروسافت می‌گوید:

هرچیزی که در ویندوز ۱۰ اس اجرا می‌شود، از فروشگاه ویندوز دانلود می‌شود.

البته این به مفهوم اجرا نشدن اپلیکیشن‌های دسکتاپ روی این نسخه از ویندوز نیست؛ اما این اپلیکیشن‌ها باید در داخل فروشگاه ویندوز وجود داشته باشند.

تری میرسون در جریان معرفی ویندوز ۱۰ S نشان داد که این نسخه از ویندوز ۱۰ نیز همانند نسخه‌ی عادی از ابزارها و دستگاه‌های جانبی نیز پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام میرسون، ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای تمام مرورگرهای اینترنت موجود در فروشگاه ویندوز است؛ بنابراین احتمالا گوگل نیز مایل است تا مرورگر کروم را در این فروشگاه قرار دهد و از این رو کروم نیز روی ویندوز ۱۰ اس اجرا خواهد شد. بدون در نظر گرفتن کروم، واضح است که مایکروسافت تمرکز خود را روی مرورگر اج و به خصوص وب‌سایت آموزشی اپلکیشن‌های مبتنی بر وب معطوف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها