محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با " چودری نثار علی خان" وزیر کشور پاکستان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور بر لزوم حل مشکلات مرزی و مبارزه قوی با تروریست ها و تعقیب، دستگیری و مجازات گروههای تروریستی بویژه عوامل جنایت هولناک نقطه مرزی میرجاوه که منجربه شهادت تعدادی از نیروهای مرزبان جمهور اسلامی ایران شد تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۶۱
ایران تعقیب و مجازات عوامل اقدام تروریستی میرجاوه را خواستار شد

به گزارش جام جم آنلاین،‌چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان نیز ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران برای شهادت مرزبان های کشورمان گفت: مناسبات دو کشور ایران و پاکستان فراتر از روابط عادی است و مردم دو کشور دارای روابط دیرینه می باشند. وی در ادامه گفت: نگاه مقامات پاکستانی به ایران منحصر به فرد بوده و همه آنها بر اهمیت روابط با ایران واقف هستند.

وزیر کشور پاکستان در خصوص حل مشکلات موجود گفت: آمادگی داریم در سطوح سیاسی، نظامی و تماس مقامات محلی مشکلات را حل کنیم و می خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند و با همکاری با یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.

طرفین همچنین قاچاق مواد مخدر، عبور غیر قانونی متجاوزین مرزی و اقدامات تروریستی را از نگرانی های مشترک دو کشور نامیدند و مقرر شد این موضوعات در کمیسیون مرزی مورد بررسی قرار گرفته و برای مقابله با این تهدیدات تصمیم گیری شود. طرفین همچنین با تاکید بر اهمیت مناسبات بر تماس و ارتباط بیشتر مقامات مسئول نظامی و امنیتی تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها