موفقیت رسانه صدا و سیما در پخش مناظره‌ها، در وهله اول به جذابیت و محتوای موضوعش برمی‌گردد. این محتوا کاملا بکر، جدید و نو است و رسانه صدا و سیما موفق شده در پخش‌ آن، انحصار و ابتکار عمل را خود به دست بگیرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۶۰
دریافت مستقیم اطلاعات از صدا و سیما

عامل دیگر این موفقیت این است که به دلیل اهمیت و نقش اساسی موضوع، تلویزیون در پخش محتوای گفته‌ها هیچ دخل و تصرفی را صورت نداده و در واقع مخاطبان در شرایطی قرار گرفته‌اند که خود می‌توانند به طور مستقیم اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند و دست به تحلیل و تفسیر بزنند.

از دیگر مسائل مهم و عوامل تاثیرگذار در این قضیه، مساله زمان و زمان‌بندی در پخش،‌ بویژه پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهاست. این زمان‌بندی به مخاطبان کمک کرده تا حتی آن گروهی هم که به طور ویژه پیگیر اخبار و اطلاعات سیاسی نیستند، بتوانند در اوقات فراغت و بعد از ظهر جمعه خود به تماشای مناظره‌ها بنشینند و از برنامه مورد نظر استفاده کنند. به همین دلیل مجموع این عوامل موجب بهتر دیده شدن مناظره‌ها و استقبال چشمگیر مخاطبان از رسانه ملی شده است.

به نظر می‌رسد که در دیگر برنامه‌های خبری و تحلیلی هم از همین شیوه در پخش برنامه‌ها استفاده شود و با کاهش میزان دخالت سیاستگذاری‌ها در انتشار اخبار و نظرات نامزدها، هر رسانه‌ای موفق‌تر و پرمخاطب‌تر از قبل شود.

علی‌اکبر عبدالرشیدی

کارشناس رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها