سیگنال مجموعه‌ای با محوریت موسیقی و نقد شبکه‌های ماهواره‌ای از امشب در شبکه نسیم موجود می‌شود. «سینگال موجود است» نام این مجموعه تلویزیونی است که از امشب ساعت 22 روی آنتن می‌رود تا با حضور بازیگران مطرح و دارا بودن فضای طنز خود، مخاطبان زیادی را پای تماشایش بنشاند. مجموعه‌ای 13 قسمتی که در صورت درخشش، می‌تواند مخاطبان را به یاد مجموعه‌های طنز سال‌های گذشته تلویزیون بیندازد.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۹۸
«سیگنال موجود است» از امشب در شبکه نسیم

سیامک انصاری، جواد رضویان، مهران غفوریان، لاله صبوری، سحر ولدبیگی، امید روحانی، محمود بصیری، حامد وکیلی، علی ابوالحسنی و رضا نامی بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

دردسرهای یک جوان عشق موسیقی

پرهام، جوانی امروزی است که دارای استعدادهایی در زمینه موسیقی بوده و سودای خواننده شدن و کسب شهرت را در سر دارد. او که در هیچ‌یک از سبک‌های مختلف موسیقی نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند، ناامید شده و به تشویق دو نفر از دوستانش تصمیم می‌گیرد برای محک زدن استعدادهایش و رسیدن به نام و معروفیت، به خارج از کشور سفر کند. او در این راه به دام شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان می‌افتد و اتفاق‌هایی مختلف برایش رقم می‌خورد. ...

این چند سطر، خلاصه داستان اولیه این مجموعه تلویزیونی است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود فرخنده طینت قرار است روانه آنتن شبکه نسیم شود. این تهیه‌کننده در خصوص چگونگی ساختن این مجموعه تلویزیونی به جام‌جم می‌گوید: سیگنال موجود است، مجموعه‌ای است طنز با هدف به چالش کشیدن و شوخی با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که ایده‌اش در ابتدا به گروه اجتماعی شبکه سوم سیما داده شده بود، اما بعد پخش آن به شبکه نسیم رسید و با توجه به ریتم جذابی که دارد، فکر می‌کنم بتواند در جذب مخاطبان موفق باشد.

فرخنده طینت در رابطه با دور هم جمع‌کردن شماری از ستارگان طنز تلویزیون و سینما در کنار هم تصریح می‌کند: دلمان می‌خواست مجموعه‌ای جذاب را روانه آنتن کنیم که در کنار جذابیت و مفرح بودنش، بتواند پیام‌هایی را هم به مخاطبان منتقل کند. جمع کردن این افراد در کنار هم و در زمانی واحد گرچه سخت بود، اما خوشحالم که به لطف خدا توانستیم موفق شویم و نظرشان را برای بازی در مجموعه جلب کنیم.

در 13 قسمت

سیگنال موجود است برخلاف عمده مجموعه‌های طنزی که در این مدت شاهد پخش آنها بوده‌ایم، داستانی و دنباله‌دار است نه اپیزودیک. فرخنده طینت با اشاره به ساختار فیلمنامه توضیح می‌دهد: ساختار این مجموعه کاملا داستانی است. طرح اولیه آن را علیرضا مسعودی (مشهدی) داده بود و حتی فیلمنامه چند قسمت ابتدایی را هم خودش به نگارش درآورد؛ اما بعد درگیر کاری دیگر شد و نگارش مجموعه را به امیر برادران سپردیم. ضمن این‌که اکبر روح هم در نوشتن برخی قسمت‌ها به کمک وی آمد و مجموعه، در 13 قسمت شکل گرفت.

وی تاکید می‌کند: بخش عمده‌ای از فضای کار را در دکورها و لوکیشن‌های ساخته شده توسط خودمان ضبط کردیم و البته برای فیلمبرداری نماهای خارجی هم به نقاط مختلف شهر رفتیم و با بازسازی، به نماهای خارج از کشور نزدیکشان کردیم.

فرخنده طینت زمان پخش این مجموعه تلویزیونی (ساعت 22 شب) را هم عاملی بسیار موثر در دیده شدن کار ارزیابی کرده و از شبکه نسیم، ابراز خشنودی و رضایت می‌کند.

گروه ویژه فیلم و سریال در راه است

قائم‌مقام شبکه نسیم با اشاره به پخش این مجموعه نمایشی جدید از این شبکه می‌گوید: ما در گذشته هم تولید و پخش مجموعه‌های نمایشی طنز را در دستور کار داشتیم که این آثار به صورت سری و سریال بودند و تاکنون برنامه‌هایی موفق از این شبکه روی آنتن رفته است.

علی‌اکبر کاظمی می‌افزاید: به هر حال نسیم از جمله شبکه‌هایی است که به طور اختصاصی به تولید طنز و سرگرمی می‌پردازد و برنامه‌سازی در این حوزه خاص و ایجاد نشاط و هیجان برای مخاطبان به عهده ما گذاشته شده است؛ لذا مجموعه‌هایی مختلف روانه آنتن شده است که از این میان می‌توان به مجموعه‌هایی تازه‌تر چون «شکرآباد»، «کلینیک خنده» و «سیگنال موجود است» اشاره کرد.

وی می‌گوید: بزودی بنا داریم گروه فیلم و سریال را در این شبکه راه‌اندازی کنیم و به نوعی کار تولید مجموعه‌های سرگرمی‌بخش و نشاط‌آفرین را به طور اختصاصی به عهده بگیریم. از قضا فصل تابستان هم در راه است و از اکنون لازم است برنامه‌ریزی‌هایی ویژه برای این سه ماه از سال در نظر بگیریم.

یک مثلث شیرین!

سیگنال موجود است، از حضور بازیگران طنز و شیرینی بهره جسته است؛ بازیگرانی که هر‌یک به تنهایی از وزنه‌های طنز این روزهای کشور محسوب می‌شوند و حالا در کنار هم قرار گرفتن‌شان، به منزله شیرینی و قندی مضاعف به شمار می‌آید. در راس این تیم، سه بازیگر اصلی سیامک انصاری، مهران غفوریان و جواد رضویان قرار گرفته‌اند. بازیگرانی که روزگاری با مجموعه‌هایی چون حرف تو حرف، پاورچین و در حاشیه مهمان خانه‌ها شده و لبخند را به لب‌های مخاطبان آورده‌اند.

به نظر می‌رسد سیگنال موجود است هم می‌تواند تکراری بر این مجموعه‌های خاطره‌انگیز باشد و دوباره لحظات شیرین را مهمان خانه‌های مردم کند. اتفاقی که از قضا در راس اهداف شبکه نسیم هم هست و مدیران این شبکه همواره شادی‌بخشی و نشاط را مورد تاکید ویژه قرار داده‌اند.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها