بارش‌های اخیر و تخریب بند انحرافی و طغیان رودخانه «خر رود» موجب جاری شدن سیل در محدوده شهر اسفرورین شد و به مزارع و باغات خسارت زد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۴۵
«خر رود» در قزوین طغیان کرد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، در پی بارش‌های اخیر و شایعه تخریب سد نهب و جاری شدن سیل، یدالله ملکی، معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین و رضا گروسی، مدیرکل مدیریت بحران استان توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

یدالله ملکی گفت: درپی تغییر شرایط جوی و بارش‌های بهاری در روزهای گذشته و احتمال بارش در روزهای آتی با صدور اطلاعیه ای نسبت به طغیان رودخانه ها و احتمال جاری شدن سیل هشدار دادیم تا اهالی و ساکنان محدوده های رودخانه ها از نزدیک شدن به محل های سیلابی خودداری کنند.

وی افزود: همچنین یک بند در مسیر رودخانه در محدوده شهر اسفرورین هم ایجاد کرده بودیم که برخی از اهالی برای برداشت آب بیشتر اصرار داشتند که این بند را تخریب کرده و در مواقع بارندگی از آب بیشتری برای سیراب کردن مزارع و باغات خود استفاده کنند که با اصرار از این کار ممانعت کرده بودیم.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: متاسفانه شب گذشته برخی از اهالی با برداشتن این بند به خیال آنکه بتوانند آب بیشتری را استفاده کنند کار اشتباهی کردند و بارش های زیاد موجب جاری شدن سیل در منطقه شده است.

ملکی اعلام تخریب سد نهب را تکذیب کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد و تنها یکی از بندهای انحرافی توسط اهالی تخریب شده که باید مرمت شود.

آماده‌باش برای جلوگیری از خسارت‌های سیل

رضا گروسی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در این رابطه گفت: در پی جاری شدن سیل از شب گذشته در محل حضور یافته و امکانات لجستیک خود را به‌کار گرفته‌ایم تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه جاری شدن سیل تاکنون به خانه های مردم اسفرورین آسیب نزده و همه تلاش خود را به‌کار بسته ایم تا از خسارت‌ها جلوگیری کنیم.

گروسی هم تخریب بند انحرافی ایجاد شده در مسیر رودخانه را تایید کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات اهالی به توصیه‌های کارشناسی بی‌توجهی کرده و مسائل را جدی نمی‌گیرند که در این مورد نیز شدت جاری شدن سیل با حذف این بند انحرافی بیشتر شده است.

وی از اهالی منطقه خواست از نزدیک شدن به مسیر رودخانه‌ها خودداری کرده و ضمن همکاری با ماموران مدیریت بحران از وارد شدن خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها