این راهکارهای خوردنی مغزتان را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را به حداقل می‌رساند. حدود 850 هزار نفر در بریتانیا مبتلا به زوال عقل هستند و به گزارش اعلام شده سازمان جهانی بهداشت این آمار تا سال 2050 افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۸۱
با این 5 راهکار آلزایمر را دور بزنید!

به گزارش جام جم آنلاین، شیوه زندگی امروز شما نقش مهمی را در وضعیت آینده شما ایفا می‌کند. استفاده از موادمخدر و برخی داروها، کلسترول بالا و بی‌تحرکی و نداشتن ورزش کافی مسائلی است که احتمال ابتلا به فراموشی را افزایش داده و سن ابتلا به آن را کاهش می‌دهند.

مواد غذایی در عملکرد مغز بسیار موثر است. به گفته یک متخصص تغذیه عملکرد مغز با افزایش سن تغییر پیدا می‌کند همچنین دانشمندان معتقدند مواد غذایی تاثیر به سزایی برای سلامت مغز دارند. تغییر در شیوه زندگی و انتخاب یک شیوه زندگی مناسب می‌تواند احتمال ابتلا به فراموشی در آینده را ۵۰درصد کاهش دهد. در سال ۲۰۵۰ بر اساس تخمین سازمان بهداشت جهانی، ۱۱۵ میلیون نفر در جهان از بیماری فراموش رنج خواهند برد.

اگر فشارخون خودتان را پایین نگه دارید و میزان چربی خونتان همیشه در حد مطلوب باشد، همیشه انسانی فعال باشید و به اندازه کافی ورزش کنید و وزنتان را هم در حد طبیعی نگه دارید، احتمال ابتلای خودتان به فراموشی را بسیار پایین خواهید آورد.

در اینجا 5 راهکار موثر از دید متخصصان تغذیه برای جلوگیری از زوال عقل و آلزایمر معرفی کرده‌ایم.

1.خوردن پروتئین با هر وعده غذایی: زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدن پروتئین را پردازش کند. محققان دریافتند اولین گام در زمینه جلوگیری از آلزایمر مصرف پروتئین است. سبزیجات دارای مقدار اندک پروتئین هستند علاوه بر آن لبنیات، حبوبات، ماهی‌ها، مرغ(سینه) و تخم مرغ منبع غنی پروتئین محسوب می‌شود و مصرف روزانه آن در هر وعده غذایی بسیار توصیه شده است.

2.خوردن میان وعده‌های کوچک: واضح است، آنچه که می‌خورید می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی سطح قند خونتان داشته باشد، مخصوصا زمان‌هایی که غذا می‌خورید بسیار حائز اهمیت است. برای نگه داشتن سطح قندخون پایدار، ثابت نگه داشتن سطح قندخون یکی از مهم‌ترین راهکارهای این لیست محسوب می‌شود.

3.خوردن کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده: ما فکر می‌کنیم تنها هدف انسولین برای تنظیم قند خون است اما در حالی که تنظیم انتقال دهنده‌های عصبی و مواد شیمیایی مغز مانند استیل کولین برای یادگیری و حافظه بسیار مفید است. یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده بهترین راه برای جلوگیری از آلزایمر است.

4.خوردن چربی‌های سالم‌تر: آجیل‌ها، دانه‌ها و ماهی‌ها از سالم‌ترین چربی‌ها محسوب می‌شوند. این چربی‌های سالم که به اسیدهای چرب ضروری معروفند به سلامت مغز و عملکرد بهتر آن بسیار کمک می‌کنند. چربی‌های اشباع نشده، چربی‌های امگا 6 و امگا 3 از مهم‌ترین مواد معدنی برای سلامت مغز هستند. بهترین کمک تغذیه‌ای که می‌تواند به مغزتان بکنید خوردن سبزیجات غنی از فولات و خانواده ویتامین‌های B است. افزایش فولات در رژیم غذایی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و دمانس می‌شود. برای همین بهترین کار این است که سبزیجات، ماهی و زردچوبه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

5.خوردن قند کمتر: قند و شکر، مادهٔ مصنوعی غلیظ شده‌ای است که استفاده از آن نه تنها چندان فایده‌ای برای بدن انسان ندارد، بلکه مضراتی هم دارد. قند و شکر یکی از دشمنان سرسخت برای کسانی است که در تلاش اند از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کنند. از همین امروز مصرف موادی که دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند را کنار بگذارید.

بیتا نوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها