سرقت از خانه ها شگرد خودشان است. هر کدام در سرقت برای خود سبکی دارند، از توپی زنی تا سرقت با یک کاغذ سفید، پس از آشنا شدن با روش های سرقت از منزل می توانید دزدان را ناکام بگذارید.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۲۹
شگردهای خاص دزدان خانه/ سرقت با کاغذ سفید

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان،برایشان فرقی ندارد از چه شگردی استفاده کنند، مهم این است که به هدفشان که یکشبه ره صد ساله را طی کردن و رسیدن به پولی‌های باد آورده است، برسند.
سارقان منازل را می‌گوییم؛ مردان و زنانی که برای رسیدن به پول از هر شگردی که تصورش را کنید استفاده می‌کنند. شگردهای سارقان متنوع است، بعضی آنقدر نخ‌نما و تکراری است که کمتر کسی در مورد آن نشنیده و گاهی بعضی از آنها نیز خاص و مخصوص افرادی خاص است. این هفته مجموعه‌ای از شگردهایی را که دزدان از آنها برای اجرای نقشه‌هایشان استفاده می‌کنند می‌خوانید.
شگردی به نام توپی‌زنی
یکی از نقشه‌های تکراری و نخ‌نمایی که سارقان برای سرقت از خانه‌ها به‌کار می‌برند، روشی است به نام توپی‌زنی. سارقان با داشتن دیلم و وسایلی شبیه آن، توپی‌های قفل‌ها را می‌شکنند و وارد خانه می‌شوند. از آنجا که توپی در شکسته می‌شود بین سارقان این شگرد به توپی‌زنی معروف شده است.
چندی پیش شکایت‌های سریالی از خانه‌های سمنان به پلیس گزارش می‌شد، شکایت‌هایی که سارقان با شکستن توپی در ورودی وارد خانه‌ها شده و اموال با ارزش را سرقت می‌بردند. به دنبال این شکایت‌های سریالی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت‌ها آغاز شد. در تحقیق از شکات و بازرسی دوربین‌های مداربسته، هویت سارق جوان شناسایی و کارآگاهان موفق شدند او را در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر کنند.
متهم جوان که دستش را رو شده می‌دید، به ناچار به 55 سرقت به شیوه توپی‌زنی اعتراف کرد.
مرد عنکبوتی
بالا رفتن از دیوار خانه‌ها و وارد شدن از طریق پنجره‌ها و پشت بام یکی دیگر از شگردهایی است که سارقان برای رسیدن به اموال داخل خانه از آن استفاده می‌کنند. از آنجا که سارق مثل عنکبوت از در و دیوار بالا می‌رود، این شگرد معروف است به سرقت‌های عنکبوتی. یکی از این سارقانی که به این شیوه و شگرد سرقت می‌کرد، مرد جوانی بود که چندی پیش در شهر فیروزآباد دستگیر شد. ماجرا از آنجا شروع شد که سرقت‌های متعدد از خانه‌ها به پلیس گزارش شد.
ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در ادامه تحقیقات خود و در بازدید از محل‌های وقوع جرم با بررسی تصاویر دوربین مدار بسته، سارق را که از سارقان سابقه‌دار منطقه و معروف به مرد عنکبوتی بود و با استفاده از روشی خاص و قدرت بدنی از دیوارخانه‌ها با ارتفاع زیاد بالا رفته و اقدام به سرقت می‌کرد شناسایی کردند. ماموران برای شناسایی محل اختفای وی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی، سرانجام وی را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند. پس از تحقیقات، وی به 12 فقره سرقت منزل در شهرستان فیروزآباد اقرار کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
سرقت در 15 دقیقه
شگرد نخ‌نما و تکراری که سارقان برای سرقت از خانه‌ها به کار می‌برند، سرقت از خانه‌ها با خودروهای سرقتی است. در این نوع پرونده ها، دزدان پس از سرقت خودروهای گران‌قیمت اقدام به سرقت از منازل می‌کردند.
در پرونده‌ای با این شگرد، با شکایت درباره سرقت‌های سریالی از خانه‌ها پلیس وارد عمل شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مردانی سوار بر خودروهای مدل بالا، مجریان این سرقت‌ها هستند. با به دست آمدن هویت سارقان، آنها دستگیر شدند و یکی از اعضای این باند در تحقیقات گفت: من و دیگر اعضای باند در خیابان‌های کرج پرسه می‌زدیم و خودرو‌های مدل بالا را سرقت می‌کردیم و با نصب پلاک جعلی برای خودرو‌های مسروقه در شهرهای اطراف کرج پرسه می‌زدیم و چند روزی محله‌ها را زیرنظر می‌گرفتیم. وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در منزل حضور ندارد، نیمه‌های شب وارد خانه‌ها شده،
در مدت 15 دقیقه وسایل داخل آنها را سرقت کرده، وسایل سرقتی را سوار خودروهای مدل بالا می‌کردیم و چون خودروها مدل بالا بود کسی به ما شک نمی‌کرد.
سرقت در سایه وحشت
شب‌ها کنار پنجره خانه این استاد دانشگاه جمع می‌شدیم و با ایجاد صداهای وحشتناک موجب ترس و وحشت اعضای خانه می‌شدیم. این قسمتی از اعترافات متهم جوانی بود که از خانه استاد دانشگاه سرقت کرد. شگردی خاص و ویژه که اعضای این باند توانستند وسایل خانه استاد دانشگاهی را به سرقت ببرند.
ماجرا از آنجا آغاز شد که مرد میانسالی به دادسرا رفت و از سرقت خانه‌اش شکایت کرد. او به بازپرس پرونده گفت: مدتی است سر و صداهای عجیب و ترسناکی درمنزلمان می‌شنویم و همین موضوع مارا بر آن داشت که منزل خود را عوض کرده و به خانه دیگری نقل مکان کنیم. هر دفعه که اثاثیه منزلمان را به خانه جدید می‌بردیم متوجه کم شدن وسایل منزل می‌شدیم. تا این‌که یک روزکه در خانه جدید بودیم یکی از همسایه‌های قدیمی با ما تماس گرفت و گفت پلیس چهار نفر را که با وانت مشغول اسباب‌کشی از خانه ما بوده‌اند دستگیر کرده است.
این سارقان که شگردشان ایجاد سر و صدا بود تا ما را بترسانند و مجبور به اثاث‌کشی از منزل خود بکنند طی چهار بار نزدیک به 180 میلیون تومان وجه نقد و تعدادی سند املاک را به سرقت برده بودند. پس از بازداشت این متهمان، یکی از سارقان گفت شب‌ها کنار پنجره منزل این استاد دانشگاه می‌رفتیم و با ایجاد صدای ترسناک، وی و همسرش را می‌ترساندیم؛ پس از مدتی آنها ترسیدند و منزلشان را ترک کردند و ما در نبود آنها منزلشان را سرقت ‌کردیم.
کاغذهای سفید و خانه‌های خالی
«کاغذ سفید» وسیله‌ای است که به سارقان منازل بسیار کمک می‌کند. این گروه از سارقان از کاغذ سفید و زنگ در خانه برای سرقت‌هایشان استفاده می‌کنند. روش کاغذ سفید و زنگ خانه به این صورت است که سارقان در مناطق مورد سرقت پرسه می‌زنند و با دیدن خانه مورد نظر آن را انتخاب کرده و سراغ آن می‌روند. آنها زنگ خانه را به صدا درمی‌آورند و اگر کسی آیفون را جواب بدهد، آدرس اشتباهی می‌دهند و در غیر این صورت کاغذی را بین در می‌گذارند و می‌روند سراغ کارهایشان. ساعتی بعد برمی‌گردند و اگر کاغذ نیفتاده باشد، مشخص می‌شود کسی وارد خانه نشده و آنها می‌توانند براحتی سرقت‌هایشان را انجام دهند.
یکی از سارقانی که به این شیوه سرقت می‌کرد، مرد جوانی بود که مدتی قبل حین سرقت به دام افتاد. زن همسایه که شاهد دزدی مرد جوان بود، فورا با پلیس تماس گرفت و موضوع را گزارش کرد. به این ترتیب ماموران وارد عمل شده و سارق جوان را درحالی که قصد داشت سوار خودرویی که چند روز قبل سرقت کرده بود، شود دستگیر کردند.
در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد او سارقی حرفه‌ای است که تاکنون هشت بار به زندان افتاده و هر دفعه بعد از آزادی جرایمش را از سر گرفته است. متهم جوان که راهی برای انکار جرمش نمی‌دید، لب به اعتراف گشود و درباره سرقت‌هایش گفت: گاهی با پرسه زدن در خیابان‌ها زاغ‌زنی می‌کردم و وقتی صاحبخانه را می‌دیدم که از خانه خارج شده و در را قفل کرده است، می‌فهمیدم بزودی به خانه برنمی‌گردد. بعضی اوقات هم خانه‌ای را زیر نظر می‌گرفتم اگر یکی دو شب چراغ خانه روشن نمی‌شد، می‌فهمیدم ساکنانش به سفر رفته‌اند و فرصت برای سرقت مهیاست. چون ممکن بود در نبود من صاحبخانه برگشته باشد برای اطمینان بیشتر از شگرد کاغذ سفید استفاده می‌کردم. کاغذ سفید را لای در می‌گذاشتم و دو روز بعد برمی‌گشتم، اگر کاغذ افتاده بود، معلوم می‌شد کسی وارد خانه شده، اما اگر کاغذ سر جایش بود، می‌توانستم نقشه سرقت را اجرا کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها