مناظره‌ها نقش بسیاری در روشنگری مردم برای انتخاب اصلح دارند و در این برنامه، مواضع و برنامه‌های نامزدها برای اداره کشور مشخص می‌شود. در مجموع می‌توان مناظره روز جمعه را قابل قبول دانست.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۷۷
نامزدها زیر ذره‌بین رسانه‌ها و مردم

ما باید الگوی رقابت سالم و صحیح را برای دنیا ارائه کنیم نه این‌که مثل آمریکا و غرب از هر وسیله‌ای برای پیروزی در انتخابات بهره گرفته شود.

در ضمن باید به این موضوع توجه داشت که هیچ‌کدام از نامزدهای فعلی نباید خود را برتر از دیگران بداند. باید دانست که ما در عرصه رقابت انتخاباتی، نامزد درجه یک و دو نداریم و همه به عنوان نامزد هستند و باید تابع مقررات و دستورالعمل‌ها باشند.

باید همه بدانند هدف از مناظره، آگاه شدن مردم نسبت به مسائل کشور و تصمیم‌گیری است. باید فضای معقولی در مناظره‌ها حاکم باشد، در این زمینه بویژه رعایت اخلاق مهم است و نامزدها باید سعه‌صدر داشته باشند. نباید به‌گونه‌ای باشد که اظهارات نامزدها موجب التهاب در جامعه باشد، نامزدها باید در نظر داشته باشند که مطالب آنها منطبق بر واقعیات باشد، مطرح کردن سخنان خلاف واقع، زیبنده نامزدها در نظام نیست. آنها باید بدانند که زیر ذره‌بین و نگاه تیزبین مردم و رسانه‌ها هستند.

یکی از نکات اخلاقی که باید در مناظره‌ها رعایت شود، سخن نگفتن از افرادی است که در مناظره حضور ندارند و نمی‌توانند از عملکرد خود دفاع کنند. در صورتی که این نکات رعایت شود، مناظره‌ها می‌تواند بسیار مفیدتر انجام گیرد.

دکتر سید محمد حسینی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها