پیونگ یانگ امروز شنبه یک موشک بالستیک شلیک کرد که لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳۳
آزمایش ناموفق موشکی کره شمالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ژاپن تایمز، کره شمالی روز شنبه 29 آوریل باردیگر دست به یک آزمایش موشکی ناموفق زد. پرتاب این موشک درست ساعاتی پس جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن وزرای خارجه کشورهای عضو شرکت داشتند، انجام شد.

رکس تیلرسون ، وزیر خارجه آمریکا در این جلسه از سایر کشورها خواست که روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با کره شمالی قطع کنند. وی که برای نخستین بار در سازمان ملل متحد سخن می گفت، افزود: خطر حمله اتمی کره شمالی به سئول یا توکیو یک واقعیت است. دلیلی ندارد که تصور کنیم رفتار کرهه شمالی تغییر خواهد کرد. اگر اکنون در مورد مهمترین مساله امنیتی جهان واکنش نشان ندهیم ، می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ کره جنوبی نوشت: این دومین پرتاب ناموفق موشکی کره شمالی در دو هفته اخیر است. پرتاب موشک اول از ساحل شرقی کره شمالی و پرتاب امروز از شمال این کشور انجام شد. این در حالی است که ناوگان دریایی آمریکا به فرماندهی ناو هواپیمابر کارل وینسون به آبهای مجاور شبه جزیره کره نزدیک می شود.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود؛ امکان زیادی دارد که عاقبت کار ما به یک درگیری بسیار عمده با کره شمالی منجر شود، امروز پس شلیک موشکی ناموفق پیونگ یانگ در توئیتر نسبت به آن واکنش نشان داد و نوشت ؛ کره شمالی به تمایل چین و رئیس جمهور بسیار محترم آن اعتنایی نکرد... این خیلی بد است.

روزنامه نیویورک تایمز به نوبه خود نوشت: برای کیم جونگ - اون رهبر کره شمالی و حکومتش، این رشته پرتاب های موشکی ناموفق منبع نگرانی عمیقی است زیرا به نظر می رسد این موشک ها به نشانه آمادگی پیونگ یانگ برای رویارویی با نزدیک شدن ناوگان دریایی آمریکا پرتاب شده اند.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها