مدیر کل ورزش و جوانان استان یزدخبر داد

جایگاه دوم استان یزد در تعداد ازدواج در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق در 11 استان کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: درخواست های طلاق با همکاری قوه قضائیه از خردادماه در 11 استان کشور در دادگاه، ثبت الکترونیکی می شود تا زوجین پیش از مرحله دادگاه برای طلاق، از مشاوره های لازم برخوردار شوند.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۵۱
اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق در 11 استان کشور

به گزارش جام جم آنلاین ،انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در استان هایی که میزان طلاق در آنها زیاد است، اجرا می شود که از جمله آنها می توان به کرمانشاه ،گیلان، مازندران ، تهران و البرز اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح ثبت الکترونیکی طلاق به صورت آزمایشی در خراسان رضوی اجرایی شده است.
وی یادآور شد: 47 درصد طلاق ها در همان پنج سال اول ازدواج زوج ها شکل می گیرد. برهمین اساس تلاش کردیم با قوه قضائیه همکاری خوبی داشتیم تا قبل از اینکه طلاق در قوه قضائیه ثبت شود ، اختلافات زوج ها در سامانه الکترونیکی ثبت شده و زوج ها به گروه مشاوران ارجاع داده شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: درخواست طلاق زوج های جوان دارای اختلاف در همان دادگاه ثبت می شود و از مشاوره ها بهره مند می شوند؛ این مشاوران برای ارائه مشاوره، توانمندی ، مهارت و گواهی های لازم را دارند.
محسنی بندپی افزود: کارشناسان بهزیستی و انجمن های مرتبط در بدو شکل گیری طلاق با ارائه مشاوره ها و راهنمایی ها، مداخله می کنند و با این مداخلات بهنگام شرایطی فراهم می شود که از تشدید اختلافات جلوگیری خواهد شد.
وی یادآور شد: این طرح تقریبا از اواسط سال گذشته در شهر مشهد آغاز شد و سپس به پنج شهرستان استان خراسان رضوی تعمیم یافت و امسال در نظر داریم که این طرح را از خرداد ماه در 11 استان کشور عملیاتی کنیم.
به گفته وی، نتایج اولیه طرح ، رضایت بخش بوده و تقریبا آمار طلاق در استان خراسان رضوی در مقایسه با موارد مشابه طلاق سال 94 به نصف کاهش یافت.

اجرای طرح الزام فراگیری مهارت زندگی قبل از ازدواج در یزد

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور برای کاهش آمار طلاق در کشور چند رویکرد را در برنامه های خود قرار داده که آموزش های پیش از ازدواج و افزایش مهارت های زندگی و فرزندپروری از آن جمله است؛ این سازمان در نظر دارد عوامل منجر به تحکیم و پایداری خانواده را در جامعه تقویت کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر همین اساس، برنامه ای در استان یزد اجرا کردیم تا افرادی که برای ثبت ازدواج به دفاتر رسمی ازدواج می روند، حتما باید آموزش های لازم مهارت زندگی را فراگیرند و تلاش است تا این آموزش ها اثربخش باشد.
محسنی بندپی افزود: این آموزش ها زوج ها را با مراحل زندگی مشترک آشنا می سازد و کمک می کند تا پایداری اجتماعی مدنظر ما ، شکل گرفته و ارتقا یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها