ابتدا باید به صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت که اولین گام جدی وعملیاتی را برای گرم کردن تنور انتخابات برداشته است.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۰۴
گام جدی برای گرمی تنور انتخابات

مناظره روز گذشته شش نامزد انتخاباتی فارغ از این‌که برخی الفاظ توسط برخی کاندیداها به‌کار گرفته شد که با اخلاق سیاسی مورد نیاز کشور همخوان نبود، بسیار خوب و جدی برگزارشد و مناظره را وارد فضای جدی کرد.

در خصوص مناظره روز گذشته باید به چند نکته اشاره کرد. ابتدا این‌که رعایت اصل بی‌طرفی از طرف صدا و سیما صورت گرفت و ایجاد نوعی هم وزنی و رابطه موزون بین مشکلات روز جامعه با مسائلی که باید در دستور کار انتخابات قرار بگیرد، مطرح شد.

وقت برابرهر نامزد و نوع سیستم چیدمانی مناظره که اجازه می داد افراد در جایگاه سخنگو و در جایگاه منتقد قرار بگیرند از جمله اقدامات مثبتی بود که در این مناظره شکل گرفت و طرح مسائل اجتماعی مربوط به جامعه از جمله عدالت، محیط‌زیست، دولت الکترونیک، بحث مسکن و مشکلات روز جامعه، ‌جایگاه مناظره را در موقعیت مناسب و قابل قبولی قرار داد.

سوالات در حوزه اجتماعی با دقت انتخاب شده بود و مولفه های خاص و شاخص های دولت آینده که باید برنامه هایی در این بخش داشته باشد از نامزدها سوال شد ،لذا می‌توان گفت، مناظره امسال شروع خوبی داشت و همه مسائل مطرح شد.

طرح مباحثی چون عدالت،‌ اجرای احکام قانونی برنامه توسعه کشور، موضوع یارانه، تعیین تکلیف مسکن و محیط زیست توانست میزان تعهدات کاندیداها در قالب قوانین برنامه توسعه را مشخص کند،‌ ضمن این‌که این فرصت را داد که افراد با نقادی، پاسخ هایی را شکل دهند و در آینده پایبندی بیشتری به موضوعات داشته باشند.

به‌نظر می رسد در مناظره های بعدی، به‌طور طبیعی حوزه اقتصاد وسیاست مطرح شود که معتقدم درمناظره های اقتصادی با توجه به مسائل روز جامعه کاندید اها قطعا به ارائه آمارهایی اقدام خواهند کرد. در اینجا باید ازآنان خواست آمارهای صحیحی ارائه دهند و دوم این‌که اگر برنامه هایی مطرح می شود این ادعاها مبتنی بر ظرفیت های اقتصادی کشور باشد.لذا بهتر است در حوزه اقتصاد آمارها جدی‌تر مطرح شود.

دکتر حشمت‌الله فلاحت پیشه - استاد دانشگاه علامه طباطبایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها