خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پخش زنده مناظره شش کاندیدا گفت: مناظره ها باید مانند مناظرات طلبه ها منطق محور، استدلال محور و عاری از کینه و عقده باشد.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۰۵
تضعیف نظام در مناظره نامزدهای انتخاباتی حرام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران افزود: کاندیداها در مناظره ها باید مصلحت نظام را در نظر بگیرند و اگر خروجی سخنانشان تضعیف نظام باشد؛ حرام است.

وی با اشاره به اینکه فضای کشور فضای انتخاباتی است گفت: کاندیداها و هوادارانشان باید سخنانشان مستند و قابل اثبات باشد و در صحبت هایشان تخریب و تهمت وجود نداشته باشد و آمارهایی که نقل می کنند حتما باید درست و قابل اثبات باشد.

آیت الله خاتمی افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید مراقب باشند فضای انتخابات را فضای تفرقه افکنی نکنند زیرا می توان رقابت انتخاباتی سالم داشت آن هم در فضای یکدلی و به دور از تفرقه .

امام جمعه موقت تهران گفت: مناظرات تلویزیونی به بهترین نحو نشان خواهد داد که چه کسی برای ریاست جمهوری قابل است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه انتخابات یعنی باز بودن میدان انتخاب افزود: کشور یک رئیس جمهور بیشتر نمی خواهد و هر کسی سلیقه ای دارد بنابراین باید مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم.

وی گفت: اگر در بین این شش نامزد کسی کاندیدای مورد نظر ما نیست حق نداریم او را تخریب و له کنیم؛ ممکن است آن طرف کاندیدای ما نباشد اما انسانی قابل است.

خطیب نماز جمعه تهران به فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: فضای مجازی در برخی جاها حقیقی تر از هر فضای دیگر است.

خاتمی افزود: به آن دسته از صاحبان فضای مجازی که دارای دین هستند می گویم قیامتشان را خراب نکنند چرا که قرار نیست هر سخنی را شنیدند بلافاصله آن را نقل کنند یا روی سایت خود آن را نشر دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: به آن دسته از صاحبان فضای مجازی که دین ندارند می گویم لااقل آزاده باشید و هر حرف ، تهمت یا افترایی را بی پروا نقل نکنید بلکه انصاف داشته باشید و مردانه عمل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها