عقب نشینی بعد از تهدید "رهبر کره شمالی"

ترامپ: اون آدم باهوشی است!

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد علاقه‌مند به حل سیاسی مشکل آمریکا با کره شمالی است اما گفت: احتمال درگیری جدی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ نیز وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۷۷
ترامپ: مناقشه جدی با کره شمالی بعید نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدن، موضعی تهاجمی در قبال کره شمالی داشته، حالا از «مناقشه‌ای جدی» سخن می‌گوید.

ترامپ که شنبه صدمین روز حضورش در کاخ سفید است، در مصاحبه با رویترز گفته که بن‌بست موجود با کره‌شمالی بر سر برنامه موشکی و اتمی این کشور کوچک، بهتر است از طریق دیپلماتیک حل شود ولی بهرحال، مناقشه جدی هم بعید نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفته: «احتمال می‌رود که کارمان با کره شمالی به مناقشه‌ای جدی بکشد.»

ترامپ البته ژست ضدجنگی هم گرفته و گفته: «ما دوست داریم مسائل را دیپلماتیک حل کنیم ولی این کار خیلی سختی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا به روال یک ماه اخیر، به محض سخن گفتن از کره شمالی، به تمجید از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین هم پرداخت و گفت که او کمک شایانی به تلاش‌ها برای مهار کره شمالی می‌کند.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور از زمان روی کار آمدن ترامپ، روز به روز بیشتر اوج می‌گیرد.

افزایش تنش‌ها و اعزام رزمناوهای آمریکایی به منطقه، باعث آماده‌باش نظامی در کره جنوبی و ژاپن شده؛ کشورهایی که پایگاه منطقه‌ای آمریکا در شرق آسیا و هدف حملات تلافی‌جویانه احتمالی کره شمالی خواهند بود.

چین در راستای فشار بر کره شمالی برای دست کشیدن از آزمایش‌های اتمی و از میان برداشتن بهانه آمریکایی‌ها برای تقویت حضور نظامی در شرق آسیا، اخیراً ورود ذغال‌سنگ از این کشور کوچک تحریم‌زده را ممنوع کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها