انتخابات در نظام‌های سیاسی یکی از شاخصه‌های مهم پایداری یک نظام و پایگاه مردمی حکومتها محسوب می‌شود. بنابراین ضرورت دارد اولویت تمامی جریانهای سیاسی مستقل از اینکه چه کسی بر مسند ریاست جمهوری بنشیند، حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم باشد. در این میان صدا و سیما همچون گذشته نقش شایان توجه‌ای در حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی ایفا نموده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۶۶
نقش بی‌بدیل رسانه ملی در پژواک یک حماسه بزرگ

جمهوری اسلامی ایران به جهت وجوه مردم سالاری دینی که در بطن آن طراحی شده در زمینه برگزاری انتخابات و مشارکت سیاسی ملت همیشه صاحب افتخار بوده، بدان معنا که حضور حداکثری آحاد مردم طی 37 سال گذشته از مؤلفه‌های این افتخار بشمار می‌آید.

در واقع اقشار مختلف جامعه در ایران با مشارکت بیش از 70 درصدی خود مشارکت سیاسی شکوهمندی را در کشور عملیاتی می‌کنند.

با توجه به آنچه بدان اشاره شد، اولویت قاطبه گروه‌ها و جریانهای سیاسی باید در ابتدا شرکت یکایک مردم باشد چرا که تحقق این مهم به عنوان یکی از نمادهای مردم سالاری، موجد عزت و سربلندی تمامی احزاب و دسته‌جات سیاسی خواهد شد.

اما به فاصله چند روز مانده به انتخابات، برای اینکه ما شاهد نقش آفرینی همه جانبه شهروندان باشیم نیازمند یک بسترسازی نیز هستیم و لذا ظهور یکی از این زمینه‌ها در صدا وسیما جلوه می‌کند.

انصافاً سازمان صدا و سیمای جموری اسلام تاکنون در بسیج عمومی و ایجاد بستر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، نقش بی بدیلی ایفا نموده است.

امسال هم رادیو و تلویزیون ما با تدوین برنامه‌های منظم و دقیق همچون؛ طراحی مناظرات بین نامزدها – گفتگوهای فردی کاندید ریاست جمهوری با دوربین و مخاطبان تلویزیونی – معرفی و اعلام پیشینه و برنامه‌های مدیریتی کاندیداها همواره در مشارکت پر شور ملت تلاش کرده است.

بعلاوه اینکه رسانه ملی از برنامه‌های آموزش‌محور غافل نبوده و بمنظور آگاهی بخشی و ارتقاء اطلاعات اقشار جامعه از فلسفه انتخابات به پخش برنامه‌هایی با مضامین مفهومی و آموزشی در حوزه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مبادرت می‌کند.

حال که صدا و سیما بعنوان یک سازمان مردمی، زمینه حضور نامزدهای انتخاباتی را به سهولت فراهم نموده جا دارد؛ دوستان ما در نهایت متانت و رعایت اخلاق سیاسی اجتماعی با نامزد رقیب خود به رقابت و مناظره پرداخته تا مردم شریف ایران بعنوان مخاطبان اصلی برنامه‌های انتخاباتی با تآسی از قانون مداری نامزدهای مد نظر خود برای برگزاری یک انتخابات باشکوه به پای صندوق‌های رأی روند.

وقتی به برگزاری انتخابات در سایر نظام‌های سیاسی جهان نگاه می‌کنیم، بی‌تردید انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بویژه در منطقه آزادانه و سالم برگزار می‌شود.

اگر انتخابات ایران با دیگر کشورهای جهان مقایسه شود درمی‌یابیم این مشارکت سیاسی در دموکرات‌ترین حالت خود ظهور و بروز می‌کند چرا که در دیگر نقاط جهان شهروندان به نامزد احزاب رآی می‌دهند و نظر خود رآی دهندگان در مرتبه دوم و سوم قرار می‌گیرد.

از طرفی مردم در ایران با حضور بیش از 70 درصدی خود پای صندوق‌های رآی گوی سبقت را در نقش آفرینی مدنی از سایر نظام‌های سیاسی می‌ربایند. این در حالی است که ما شاهد مشارکت 38 تا 40 درصدی ملتها در انتخابات خود هستیم.

حضور در انتخابات در حالی مورد اقبال جامعه ایرانی اسلامی ما قرار گرفته که با توجه به حکومتهای طایفه‌ای، قبیله‌ای و دیکتاتوری خاورمیانه بدیلی برای اتنخابات کشورمان انتخابات یافت نمی‌شود.

اکنون که به لطف خدای بزرگ و استقرار نظام جمهوری اسلامی، ایران دارای یک نظام مردم سالار دینی در پرتوی انتخاباتی آزاد و دموکراتیک است، نامزدها و حامیانشان و در رآس آنها رسانه ملی جملگی دست به دست هم داده تا با رقم زدن حماسه‌ای دیگر و حضور حداکثری مردم در شعب اخذ رآی، موجب شادی دوستداران نظام و انقلاب و یأس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم شویم.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ورامین- قرچک و پیشوا در مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها