روابط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر استعلام فراورده های سلامت قبل از خرید آنها، در اطلاعیه ای دو فراورده سلامت را که موفق به کسب پروانه بهداشتی شده اند معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۹۵
قبل از خرید همیشه استعلام کنید/ فراورده هایی که دیگر مجوز بهداشتی دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایفدانا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای آورد: پیرو تماس های مکرر پس از انتشار برخی مطالب درباره دارا بودن یا عدم داشتن مجوز "خمیردندان سنسوداین(sensodyne )" اعلام می دارد: با توجه به اعلام عدم واردات فراورده مذکور توسط شرکت وارد کننده و مشاهده موارد متعدد قاچاق و تقلبی آنها در بازار، طی اطلاعیه ای از مردم خواسته شد که از خرید نوع مشکوک و غیر مجاز آن اجتناب نمایند تا اینکه پس از اخذ پروانه بهداشتی لازم و مجدد توسط همان شرکت، پیرو نامه ای که توسط مدیر کل نظارت بر فراورده های غذای، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به معاونتهای غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد نسبت به مجاز بودن این خمیردندان اطلاع رسانی گردید.

لذا برای آگاهی عموم بر این نکته تاکید مجدد می گردد مطالبی که اخیرا به عنوان مشکل دار بودن خمیردندان سنسدوداین منتشر شده است مربوط به گذشته بوده و از تاریخ 25 دی ماه سال 95، خمیر دندان مذکوربا نام تجاری sensodyne با برچسب سلامت و اصالت معتبر، دارای مجوز بهداشتی می باشد.

همچنین با عنایت به پرسشهای مستمر ازمردم بیان می شود که فراورده کپسول "مهزل شرکت باغ داروی سبز سلامت گستر گیتی" که قبلا غیر مجاز معرفی شده بود پس از طی مراحل قانونی اخذ مجوز، موفق به دریافت پروانه بهداشتی گردیده و همانند سایر محصولات دارای مجوز دیگر در سایت رسمی سازمان غذا دارو در بخش فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل قابل مشاهده می باشد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در انتهای این اطلاعیه از از مردم خواست قبل از تهیه فراورده های سلامت وارداتی با خراشیدن اسکرچ برچسب اصالت و رویت کد یونیک آن ابتدا اصالت فراورده های سلامت را ردگیری و رهیابی نمایند سپس به خرید آن اقدام کنند. ضمن آنکه قبل از تهیه فراورده های طبیعی و مکمل و سنتی، گیاهی نیز که ادر این روزها بسیار متداول شده است نسبت به دارا بودن مجوز بهداشتی و ماهیت مجوز داده شده اطمینان حاصل نمایند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها