وب‌سایت شبکه خبری فاکس‌نیوز در مطلبی ضمن پشتیبانی از اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره لزوم بازبینی مفاد برجام از اختلاف عمیق بین رئیس‌جمهور آمریکا و وزارت خارجه این کشور درباره نحوه برخورد با برجام پرده برداشت.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۴۷
جدال وزارت خارجه و رئیس‌ جمهور آمریکا در خصوص لغو برجام

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، وب‌سایت شبکه خبری فاکس‌نیوز در مطلبی ضمن پشتیبانی از اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره لزوم بازبینی مفاد برجام از اختلاف عمیق بین رئیس‌جمهور آمریکا و وزارت خارجه این کشور درباره نحوه برخورد با برجام پرده برداشت.

«فاکس‌نیوز» با اشاره به نامه اخیر وزارت خارجه آمریکا به کنگره مبنی بر پایبندی ایران به اجرای برجام ضمن جاه‌طلب‌ خواندن وزارت خارجه مدعی است: برخلاف اعلام وزارت خارجه ایران نه‌ تنها به مفاد برجام پایبند نبوده بلکه در بسیاری موارد توافق هسته‌ای را نقض کرده‌ است.

گزارش‌نویس «فاکس‌نیوز» نامه وزارت خارجه آمریکا به کنگره را تلاشی برای حفظ توافق هسته‌ای به عنوان میراث باراک اوباما و همچنین فشار به دونالد ترامپ برای کم‌کردن انتقادهای تند و تیز خود علیه توافق هسته‌ای با ایران می‌داند.

نویسنده به نقل از منابع آگاه می‌افزاید که دونالد ترامپ از محتوای نامه وزارت خارجه به کنگره هیچ اطلاعی نداشته که در آن به پایبندی ایران به اجرای برجام اذعان شده‌ است و پس از مطلع‌ شدن به شدت از این اقدام وزارت خارجه خشمگین شده‌ است.

پس از اعلام پایبندی ایران به اجرای برجام از سوری وزارت خارجه آمریکا، دونالد ترامپ ضمن وحشتناک خواندن برجام افزود که ایران به روح برجام پایبند نبوده‌ است، این توافق‌ هسته‌ای نباید امضا می‌شد و هم‌اکنون ما با دقت جزئیات این توافق با ایران را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک نظر نهایی دولت اعلام خواهد شد.

بنا به گزارش «فاکس‌نیوز» در پی عصبانیت دونالد ترامپ رکس تیلرسون وزیر خارجه برای جلب رضایت رئیس‌جمهور آمریکا به سرعت نشست مطبوعاتی برگزار کرده و ایران را به خاطر آنچه حمایت از تروریسم و اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه خواندمورد انتقاد قرار داد.

تیلرسون همچنین می‌افزاید: توافق هسته‌ای، توافقی بسیار ضعیف است که نتوانسته به اهداف خود که همان ایران غیرهسته‌ای بود دست یابد و صرفا موجب شده هدف ایران به بمب هسته‌ای را به تأخیر اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها