عضو شورای نظارت بر صداوسیما:

نامزدهای پوششی نباید در مناظرات شرکت کنند

نمایندگان تام الاختیار ستادهای انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اخلاق مداری در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۰۹
اخلاق مداری در رقابت‌ها از نگاه نمایندگان نامزد‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نماینده تام الاختیار سیدمصطفی آقا میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: رعایت اخلاق مسئله بسیار مهمی است که همه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید ملزم به رعایت آن باشند و تحقق آن امر پیچیده‌ای نیست.

سیدمحسن سیدحسین در حاشیه نشست نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با مدیران حوزه سیاسی صداوسیما افزود: رعایت اصول اخلاقی در انتخابات از یک بعد بحث تبلیغ صحیح است، به این معنی که آنچه گفته و تبلیغ می‌شود واقعی باشد.

وی تصریح کرد: در تبلیغات باید نکاتی گفته شود که بتوان آن‌ها را اجرا کرد، واقع بینانه باشد و در واقع قول‌های نادرست داده نشود.

نماینده تام الاختیار سیدمصطفی آقا میرسلیم گفت: در بعدی دیگر سلامت رقابت در انتخابات نکته مهمی است و باید رقابت‌های انتخاباتی و برخوردهای شکل گرفته در این رقابت‌ها بر مبنای اخلاق و اخلاق اسلامی باشد.

سیدحسین تاکید کرد: این برخورد‌ها نباید به شکلی باشد که نامزدهای انتخاباتی برای اثبات خودشان دیگران را نفی کنند.

نماینده تام الاختیار اسحاق جهانگیری گفت: نباید رعایت اخلاق را تن‌ها از مردم بخواهیم، بلکه دستگاه‌های دولتی، صدا و سیما، بخش‌های نظارتی و بخش تبلیغات همه موظف به رعایت اخلاق هستند.

ابوالقاسم خوشرو در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نشست نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با مدیران معاونت سیاسی صدا و سیما افزود: الزامات اخلاقی خیلی روشن هستند، اینکه ما به حدود دیگران تعدی نکنیم و برای دیگران حق قائل شویم، اصل این الزامات است.

حسام الدین آشنا نماینده تام الاختیار آقای حسن روحانی دیگر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی درباره چگونگی تحقق یافتن اخلاق مداری در رقابت‌های انتخاباتی گفت: باید یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های انتخابات در ایران با کشورهای دیگر، اخلاق مداری باشد اگر ما ادعای این را داریم که الگویی هستیم برای کشورهای اسلامی و کشورهای دیگر امیدواریم این الگو بودن در اخلاق مداری انتخابات هم خودش را نشان بدهد.

محمدامین توکلی زاده، نماینده تام الاختیار آقای رئیسی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: حتماً همه باید به اخلاق پایبند باشند. انتخابات یک رقابت است در راستای بهتر شدن کشور.

وی افزود: همه مردم از تک تک رقبای انتخاباتی انتظار دارند به اخلاق پایبند باشند و رقابتشان را در یک حوزه‌ای شکل بدهند که به نفع کشور تمام شود نه اینکه ایام انتخابات ایام تلخی باشد.

توکلی زاده تأکید کرد: باید شادترین ایام ما ایام انتخابات باشد همه کنار هم باشند، رقابت کنند و این رقابت به رفاقت‌ها و پایبندی به آباد کردن کشور منجر شود.

مهدی ذاکری نماینده تام الاختیار قالیباف یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رعایت موازین قانونی در رفتار انتخاباتی گفت: همه ستادهای نامزد‌ها حتماً این اصل را رعایت می‌کنند.

وی افزود: ستاد‌ها و هواداران به توصیه نامزدهای محترم سعی کنند برنامه‌های خودشان را ارائه کنند.

ذاکری گفت: بزرگ‌ترین الزام در انتخابات این است که نامزد‌ها برنامه‌های خودشان را ارائه کنند و از تلاش برای تخریب و سیاه نمایی همدیگر خودداری کنند.

وی تاکید کرد: اینطور هم مردم خوشحال ترند و هم کسانی که دارند تخریب می‌کنند مردم متوجه می‌شوند و آن‌ها هم استفاده‌ای نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها