این اینفوگرافی شگفت انگیز نشان می دهد که حیوانات دنیای پیرامون خود را چه رنگی و در چه ابعادی می بینند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۸۹
حیوانات  دنیای پیرامون خود را چگونه می بینند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، همانطور که انسانها هر کدام دیدی خاص به جهان پیرامون و رنگها دارند تعدادی از حیوانات نیز چون دیدی تکامل یافته دارند اطراف و حیوانات دیگر را هر کدام به شکل و رنگی خاص می بینند.

به طور مثال مارمولک ها در شب دیدی رنگی دارند و عنکبوتهای جهنده می توانند نور ماوراءبنفش را ببینند. موش تاری دید دارد و به راحتی نمی تواند رنگ ها را تشخیص دهد و در شب رنگ ها را بهتر تشخیص می دهد.

سگ ها اطراف خود را با ابعاد وسیع تری نسبت به انسان می بینند در حالی‌که قدرت تشخیص رنگ ها در آنها کم است. دنیا را با ترکیبی از کرم و قهوه ای می بینند.

اغلب حیوانات از جمله گربه‌ها، از نظر بیشترین مسافتی که با حداکثر جزئیات قابل مشاهده است از انسان‌ها ضعیف‌ترند. چرا که نیازی به چنین قابلیتی ندارند. چشمان گربه‌ها حداکثر تا 60 متر توانایی دید مفید دارد، در حالی که انسان، 300 متر دید مفید دارد.

البته توانایی دید گربه‌ها در تاریکی به وضوح قابل مشاهده است. زیرا مردمک چشمان آن‌ها بیشتر باز شده و موجب می‌گردد تا میزان نور ورودی بیشتر گردیده و از طرف دیگر، شبکیه چشم نیز نور بیشتری را جذب کرده و تصاویر روشن‌تری شکل گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها