اقدام دولت ونزوئلا در مصادره ناگهانی شرکت خودروسازی جنرال موتورز همزمان با اعتراضات خیابانی مخالفان دولت، افزایش تنش ها را در این کشور به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۳۵
مصادره جنرال موتورز در ونزوئلا!

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، جنرال موتورز سومین سازنده خودروی جهان که شعبه ای هم در ونزوئلا دارد، اعلام کرد که پس از مصادره کارخانه این شرکت توسط دولت ونزوئلا، فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده است.

مقامات ونزوئلا به طور غیر منتظره کارخانه جنرال موتورز در ایالت کارابوبو را تصاحب کرده و تمام تأسیسات و لوازم موجود خودرو در این کارخانه را مصادره نمودند.

این شرکت خودروسازی آمریکایی اعلام کرد که مجبور شده است 2700 کارگر خود را در ونزوئلا اخراج کند.
مسئولان جنرال موتورز گفته اند که با اقدامات مقامات ونزوئلا شدیداً مخالفت هستند و به اتخاذ اقدامات قانونی در داخل و خارج از ونزوئلا برای دفاع از حقوق خود خواهند پرداخت.

دولت ونزوئلا شرکت های بزرگ را به خرابکاری اقتصادی و تضعیف دولت این کشور در راستای کمک به کشورهای مخالف از جمله آمریکا متهم می‌ کند، هیچ اظهار نظری در مورد این مصادره که همزمان با اعتراضات در کشوراتفاق افتاده، نکرده است.

به گفته کنفدراسیون صنعتگران ونزوئلا، دولت نیکلاس مادورو و سلف وی «هوگو چاوز»، از زمان به قدرت رسیدن چاویست ها درسال 1999 میلادی بیش از 1400 شرکت و دارایی های آنها را مصادره کرده ا‌ند.

بخش اعظمی از شرکت های مصادره شده فعالیت های خود را رها کرده اند که این امر به بحران اقتصادی بی‌ سابقه ای که کشور را در برگرفته، کمک کرده است.

در این روزها که ونزوئلا پرخشونت ترین زمان ها را پشت سر می گذارد، مادورو به دنبال اجرای سیاست رسمی‌ تحت کنترل درآوردن شرکت هایی‌ است که به گفته او تولیدی ندارند و تصمیم گرفته است که جنرال موتورز را مصادره کند.

جنرال موتورز از نخستین شرکت های بخش خودروسازی بود که کارخانه خود را در ونزوئلا باز کرد اما به دلیل بحران اقتصادی ونزوئلا که مانع از صادرات و انتقال ارز می‌ شود، این شرکت ساخت ماشین و کامیون ها را از سال 2015 متوقف کرد و از آن زمان به ساخت قطعات یدکی می‌ پرداخت.

این شرکت که 79 دفتر فروش در سراسر خاک ونزوئلا دارد، تا سال 2015 بیشترین فروش خود را به دولت این کشور به عنوان یکی‌ از بزرگترین مشتریان خود داشت. دولت ونزوئلا از زمانی‌ که چاوز در سال 1999 به قدرت رسید تاکنون، 1200 شرکت خارجی‌ که اکثر آنها در بخش نفتی‌ و آمریکایی بودند را مصادره و ملی‌ کرده است. در این رابطه، شرکت هایی‌ که بیشتر تحت تاثیر مصادره قرار گرفته ا‌ند از بخش های نفتی، مخابرات، انرژی و سیمان بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
۰
۰
ایران خودرو و سایپا جایگزین خواهند شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها