برای حساس جلوه دادن بزرگترین نبرد هر فصل فوتبال اروپا نیازی به فلسفه‌بافی نیست؛ پس فقط باید ال‌کلاسیکو را دید و لذت برد!
کد خبر: ۱۰۲۲۴۸۱
رئال‌ مادرید - بارسلونا؛ ال‌کلاسیکو با طعم قهرمانی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، رسیدیم به دویست و شصت و ششمین ال‌کلاسیکو؛ این بار به میزبانی رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از ساعت 23:15 امروز (یکشنبه) و در چارچوب هفته سی و سوم لالیگا.

رئال مادرید با یک بازی کمتر و 3 امتیاز بیشتر از بارسلونا در رده نخست مدعی اول کسب عنوان قهرمانی لالیگاست و اگر امشب پیروز شود، می‌توان ادعا کرد همین امشب سرنوشت لالیگای 2017-2016 مشخص می‌شود.

شرایط متفاوت

هر چقدر رئال مادرید بابت برتری در وقت‌های اضافه بازی برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حال خوبی دارد، بارسلونا به دلیل ناتوانی در جبران شکست 3 بر صفر مقابل یوونتوس و حذف از لیگ قهرمانان اروپا از اوضاع روحی نامساعدی برخوردار است اما از آنجایی که ال‌کلاسیکو همیشه یک محرک بزرگ بوده، یک نتیجه خوب در زمین رئال مادرید می‌تواند روند فصل کاتالونیایی‌ها را عوض کند.

عمق دفاع، نقطه ضعف مشترک

هر 2 تیم در عمق دفاع ضعف دارند.بارسلونا این فصل بیشترین ضربه را از عدم ثبات در مرکز خط دفاعی خورده و درسوی مقابل رئال مادرید پس از مصدومیت پپه در دربی دور برگشت مادرید متوجه شد در عمق ضعف دارد. ناچو هنوز در قواره قرار گرفتن کنار راموس نیست و مصدومیت واران هم باعث شده بیش از پیش در مرکز خط دفاعی دست خالی شود.

حضور نیمار و بیل؛ رازی که لحظه آخر فاش می‌شود

کماکان مثلث خط حمله 2 تیم، مرکز قدرت فوتبال جهان است. مسی، سوارس و نیمار در یک سمت و بیل، رونالدو و بنزما در سمتی دیگر اما امشب یکی از مثلث‌ها کامل نیست. نیمار به دلیل حرکات تحریک‌‌آمیز پس از اخراج مقابل آلاوس 3 جلسه محروم شد و این بازی را از دست داد، هر چند هنوز هم حضور یا عدم حضورش پشت پرده آخرین خبرها قرار دارد. در صورت نبود نیمار شاید پاکو آلکاسر از بهترین فرصت برای درخشش در بزرگترین بازی ممکن نهایت بهره را ببرد. در سوی مقابل زیدان با وجود حضور بیل در تمرینات، احتمالا ریسک بازی دادن به او را به جان نمی‌خرد و از ایسکوی آماده بهره می‌برد.

مسی رخ به رخ با رونالدو

نمی‌شود از ال‌کلاسیکو حرف زد و درباره تقابل کریس رونالدو و لیونل مسی، 2 ستاره بزرگ 2 تیم سخن نگفت.

هر چند مسی در چند هفته اخیر افت کرده و رونالدو اوج گرفته اما در مجموع لیونل در فصل جاری لالیگا عملکرد بهتری داشته است؛ با 29 گل در 28 بازی، 56 درصد دقت در شوتزنی،ایجاد 66 موقعیت گلزنی، دقت 80 درصدی در ارسال پاس، 17 متر عمق پاس و 62 درصد برتری در دوئل‌ها. حالا آمار رونالدو را با او مقایسه کنید؛ 24 بازی، 19 گل، 45 درصد دقت در شوتزنی، 24 موقعیت گلزنی، 79 درصد دقت در پاس و 12 متر طول پاس و 53 درصد برتری در دوئل‌ها اما فراموش نکنید الان رونالدو شرایط فیزیکی مطلوب‌تری دارد!

رویارویی‌های قبلی

در 265 بازی قبلی، 109 پیروزی از آن بارسلونا شده، 97 بار رئال مادرید پیروز شده و 59 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. بهترین پیروزی رئال مادرید، برتری 11 بریک سال 19 ژوئن 1943 و برترین پیروزی بارسلونا برتری 7 بریک 18 فوریه 1920 در یک بازی نمایشی است.

نکات کلیدی

در تاریخ ال‌کلاسیکو هیچ‌گاه بیش از 3 بار متوالی، رقابت با تساوی خاتمه نیافته است.

از آغاز هزاره جدید تنها یک ال‌کلاسیکو (بازی معروف سال2002 که در آن کله خوک به سمت فیگوی رئالی شده پرتاب شد) با تساوی بدون گل خاتمه یافته است.

بارسا در 34 بازی در زمین رئال هر گاه گل اول را دریافت کرده، شکست خورده و رئال مادرید در 25 رقابتی که به عنوان میزبان گل اول را زده، مساوی کرده یا شکست خورده است.

خیل مانسانو، قضاوت بازی را به عهده خواهد داشت.

ترکیب احتمالی

رئال‌مادرید: ناواس، ناچو، راموس، کارواخال، مارسلو، مودریچ، ایسکو (بیل)، بنزما، رونالدو، کاسیمیرو و کروس

بارسلونا: تراشتگن، اومتیتی، پیکه، روبرتو، آلبا، بوسکتس، اینیستا، راکیتیچ، سوارس، مسی و آلکاسر (نیمار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها