آلویس اگر می دانست پسری که همسرش به دنیا می آورد جهان را خون و آتش می کشد شاید هرگز با وی ازدواج نمی کرد.در واقع، در پی ازدواج آلویس با دختر عمویش، مردی متولد شد که با ایجاد جنگ جهانی دوم موجب ویرانی آلمان ، اروپا و بخش های دیگری از جهان شد و میلیون ها نفر را به کام مرگ کشاند.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۵۷
روایت کوتاه از تولد مردی که دنیا را به آتش و خون کشید + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، 128 سال پیش در روز 20 آوریل سال 1889 میلادی آدولف هیتلر در منطقه اتریش علیا در امپراتوری اتریش - مجارستان متولد شد.

پدرش آلویس هیتلر یک کارمند مرفه گمرک بود.وی در سومین ازدواجش با دختر عمویش که 22 سال از او جوانتر بود ازدواج کرد که حاصل این ازدواج آدولف بود.

صدراعظم و رهبر آلمان نازی آینده دوران کودکی خوشی را سپری کرد.پدرش مایل بود او یک کارمند دولت شود اما آدولف به نقاشی و معماری علاقه داشت.

آدولف در تحصیلات بدترین نمرات را می گرفت و سرانجام تحصیل را رها کرد ودر سن 16 سالگی از خانه پدری فرار کرد و به شهر وین رفت اما در سال 1909 میلادی پس از دومین ناکامی اش در امتحان ورودی مدرسه هنرهای زیبای وین ضربه سختی خورد.

این هنرمند ناکام به زودی میراث پدری را به تاراج داد به طوری که ناگزیر شد به اماکن مخصوص بی خانمان ها مراجعه کند.

آدولف خانه بدوش کینه طبقه بورژوا شهر جهان وطن وین را به دل گرفت و آن را در اعماق قلبش حفظ کرد.

در اوت سال 1914 میلادی پس از آغاز جنگ جهانی اول به طور داوطلبانه به ارتش باویر پیوست.

در جبهه جنگ تفاوت طبقاتی و تحقیرهای زندگی غیرنظامی را به دست فراموشی سپرد و به دلیل شجاعتش در خط اول جبهه توجه افسران را به خود جلب کرد.

در اوت سال 1918 میلادی در حالیکه سرجوخه بود مدال شجاعت صلیب آهنی درجه یک را دریافت کرد.

سپس در جبهه فلاندر در روز 16 اکتبر سال 1918 میلادی بر اثر گاز سمی مجروح شد و هنگامی که در بیمارستان بستری بود جنگ خاتمه یافت.

پس از خاتمه جنگ زندگی پرماجرای آدولف هیتلر آغاز شد.

در 24 فوریه سال 1920 میلادی حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان را که مخفف حروف اول آن به زبان آلمانی « نازی » است ، تاسیس کرد و از سوی پیروان حزبش لقب فوهرر (رهبر) را گرفت.

از آن پس هیتلر با سخنرانی ها و اعمال خشونت اعضای حزبش مخالفان را مرعوب کرد و سرانجام در سال 1933 میلادی صداعظم آلمان شد.

این سرآغاز یک دوران سیاه برای تاریخ جهان است که حتی با خاتمه جنگ جهانی دوم که بانی آن هیتلر بود نیز عواقب آن تا سال های سال گریبان بشریت را رها نکرد.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
۰
۰
مرگ بر دیكتاتور
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها