مرد گروگان که از سوی آدم‌ربایان داخل قبری حلق آویز شده بود، به طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۱۸
نجات معجزه‌آسای گروگان از داخل قبر

به گزارش جام‌جم، زمستان سال گذشته مردی میانسال با حضور در شعبه 9 بازپرسی دادسرای جنایی تهران از اعضای یک باند آدم‌ربایی شکایت کرد.

شاکی به قاضی سهرابی گفت: من در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارم. سه هفته پیش زنگ خانه‌ام به صدا درآمد. وقتی مقابل در رفتم مردی از من خواست خودروی زانتیایم را جا به جا کنم تا بتواند خودرویش را حرکت دهد. ناگهان چهار مرد به من حمله‌ور شده و با تهدید قمه، مرا سوار خودرویم کرده و ربودند.

وی ادامه داد: آنها دست و پا و دهانم را بسته و مرا به یکی از شهرهای غربی کشور منتقل کردند. در میانه مسیر یکی از آدم‌رباها تلفنی از مردی خواست به اطراف روستا برود و هر چه سریع تر قبر مورد نظر را حفر کند. همان جا بود که متوجه شدم می‌خواهند مرا دفن کنند. دیگر امیدی نداشتم که زنده بمانم. آنها ابتدا می‌گفتند باید 200 میلیون تومان بدهم تا آزادم کنند اما من فقط چند فقره چک داشتم که قبول نکردند. وقتی به روستا رسیدیم، با چاقو ضرباتی به گردن و قلبم زدند. بعد طنابی به گردنم بسته و مرا حلق‌آویز به داخل قبر پرت کرده و رفتند. به سختی طناب را از دور گردنم باز کرده و خود را از عمق چاه هفت متری خارج کردم. خودم را به کنار جاده رسانده و با کمک راننده‌ای عبوری به بیمارستان رفته و دو هفته بستری شدم.

همزمان با این شکایت، پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و تحقیقات ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش ماموران با خبر شدند خودروی سرقتی شاکی از سوی پلیس راهور در اطراف تهران توقیف شده است. ماموران زمانی که موضوع را بررسی کردند، متوجه شدند این خودرو با سرعت بالایی با دو سرنشین در حرکت بوده است که ماموران آن را متوقف کردند و زمانی که از راننده درخواست مدارک کردند او توجهی به خواست پلیس نکرده و بر سرعتش افزوده و فرار کرده است که در جریان این تعقیب و گریز، خودرو را جا گذاشته و دو نفری فرار کرده‌اند.

ماموران با به‌دست آوردن تصاویر متهمان فراری در تعقیب آنها بودند تا این‌که مخفیگاه این دو نفر شناسایی و آنها بازداشت شدند.متهمان با انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بازجویی شدند و گفتند که از ربودن شاکی و سوءقصد به جان او خبری نداشته‌اند. خودرو را امانتی از دوستشان گرفته و از سرقتی بودن آن خبر نداشته‌اند. روزی که پلیس تعقیبشان کرده، مدارکی همراه نداشته‌اند، از ترس فرار کرده و خودروی زانتیا را جا گذاشته‌اند.

در ادامه تحقیقات، مردی که خودرو را در اختیار آنها قرار داده بود نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش بازداشت شد. این متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی تهران مورد تحقیقات قرار گرفت و مدعی شد که در روز آدم‌ربایی با دیگر اعضای باند همراه بوده اما بعد از ساعاتی بازگشته و همدستانش که اکنون فراری‌اند مرد میانسال را به خارج از تهران منتقل و به جانش سوء قصد کرده‌اند.

برای این سه متهم قرار قانونی صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها