استقبال تماشاگران تلویزیونی از مجموعه درام و جاسوسی «مدیر شب» تهیه‌کنندگانش را به فکر تولید فصل دوم آن انداخته است. سوزان بیر، کارگردان فصل اول مجموعه در گفت‌وگویی با نشریه اسکرین اینترنشنال رسما خبر ساخت دومین فصل آن را اعلام کرد. این هنرمند دانمارکی در مصاحبه خود خبر از کار نگارش فیلمنامه فصل دوم داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۸۵
ماجراجویی‌های «مدیر شب» در تلویزیون

به گفته او، این فیلمنامه در مراحل ابتدایی کار نگارش قرار دارد و برای سه ماه دیگر آماده خواهد شد. فیلمنامه فصل اول براساس داستان نوول پرخواننده‌ای از «جان لی کاره» به همین نام نوشته شد. فیلمنامه فصل دوم ماجراهای مربوط به این نوول را دنبال می‌کند. سوزان بیر با اشاره به این که کار نوشتن فیلمنامه فصل تازه به آهستگی پیش می‌رود، می‌گوید: «همه کسانی که در تولید فصل اول مجموعه نقش و همکاری داشتند، از صمیم قلب می‌خواهند دومین فصل آن هم تولید شود. اما همه روی یک نکته هم‌عقیده هستیم و آن هم بالا بودن کیفیت کار فصل دوم است. تصور همه این است که فصل دوم باید چیزی در حد فصل اول و حتی بهتر از آن باشد. طبیعی است که طرفداران فصل اول مجموعه، به چیزی کمتر از آن رضایت نخواهند داد و همین مساله، کار ما را سخت می‌کند.»

مشکل اصلی تولیدکنندگان فصل دوم مجموعه این است که باید یک سوژه اورجینال برای داستان آن پیدا کنند. کل ماجراهای نوول کاره، در فصل اول به تصویر کشیده شد و چیزی برای استفاده در فصل دوم نمانده است. در حقیقت، سازندگان مجموعه هم با این نیت آن را تولید کردند که فقط در یک فصل خواهد بود. اما میزان استقبال و محبوبیت مجموعه در بین تماشاگران و منتقدان، تمام معادلات را به هم زد. داستان فیلمنامه دومین فصل مجموعه، ارتباطی با داستان نوول کاره ندارد. منتقدان ادبی به این نکته اشاره می‌کنند که این اولین بار است یکی از نوول‌های جان لی کاره چنین سرنوشتی پیدا می‌کند. در حالی که کاراکترهای فصل دوم را همان کاراکترهای فصل اول تشکیل می‌دهند، اما داستان آن متفاوت و چیزی غیر از نوشته کاره خواهد بود. شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی که تهیه‌کننده اصلی مجموعه است، اعلام کرده گروهی از نویسندگان ماهر در حال نگارش اپیزودهای مختلف فیلمنامه فصل دوم هستند.

مشخص نیست دیوید فار، نویسنده فیلمنامه فصل اول هم در بین این گروه از نویسندگان هست یا نه. او سال قبل در گفت‌وگویی گفته بود تمایلی ندارد دنباله‌ای بر داستان فصل اول بنویسد و اضافه کرده بود: «کاراکترهای داستان به گونه‌ای هستند که می‌توان ماجراجویی‌هایشان را ادامه داد و فصل‌های بیشتری نوشت. این داستان پتانسیل و ظرفیت دنباله‌دار شدن را دارد. اما من آدم این کار نیستم. مطمئنم تهیه‌کنندگان مجموعه نویسندگان خوبی را برای این کار پیدا خواهند کرد.»

فصل اول مجموعه که سال گذشته روی آنتن رفت، تام هیدلسون را در نقش اصلی داشت. او در نقش کاراکتر جاناتان پاین ظاهر شد که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را داشته و حالا مدیر شب یک هتل لوکس و گران‌قیمت است. زمانی که سروکله مسافر مرموزی به نام آنجلا بار پیدا می‌شود، وضعیت کاری پاین به هم می‌خورد. این مسافر با بازی الیویا کولمن، یک مامور عالی‌رتبه اداره ضدجاسوسی است که پیشنهاد کار به پاین می‌دهد. این دو باید از فعالیت‌های غیرقانونی گروهی از سوداگران و دلالان اسلحه سر درآورند. دلالان برای فروش سلاح‌های خود، از همکاری گروهی از ماموران ضدجاسوسی بهره می‌گیرند. هیو لاری نقش دلال اسحله را بازی کرد. او و الیویا کولمن جوایز بهترین بازیگران مرد و زن نقش مکمل مراسم جوایز گلدن گلوب را گرفتند. هیدلسون هم در همین مراسم، عنوان بهترین بازیگر مرد سال تلویزیون را از آن خود کرد. سوزان بیر هم در مراسم جوایز امی (اسکار تلویزیونی) موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان شد.

منبع: اسکرین اینترنشنال

کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها