معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر خسارت محیطی گزارش نشده است و امسال وضع میوه خوب است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۸
امسال سال ارزانی و فراوانی میوه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی طهماسبی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز ۲۰۱۷ گفت: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و گلخانه‌ها به علت زود بازده بودن قابلیت توسعه و اشتغالزایی بالای دارند جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه بین المللی باغبانی شرکت‌های از کشورهایی نظیر ژاپن، هلند، ایتالیا، هند و آلمان حضور دارند تا ضمن مبادله اطلاعات با شرکت‌های داخلی در زمینه طرح‌های گلخانه‌ای همکاری داشته باشیم.

طهماسبی افزود: سطح گلخانه‌های کشور بیش از ۱۱ هزار ۲۰۰ هکتار است که از این میان ۲ هزار هکتار گیاهان زینتی و ما بقی سبزی و صیفی هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اقبال زیادی به دلیل صرفه جویی در آب و بازدهی زیاد به کشت گلخانه‌ای وجود دارد.

وی گفت: در برخی شهرستان‌های تا ۳۰ درصد سرما زدگی گزارش شده است، اما در کل خسارت محیطی نداشتیم و امسال وضع میوه خوب است.

معاون وزیر صنعت نیز گفت: امسال دومین سال برگزاری این نمایشگاه است و به دلیل استقبال زیاد متراژ نمایشگاه نسبت به پارسال افزایش یافته است.

حسین اسفهبدی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه امکان سرمایه گذاری در رشته باغبانی است به طوری که پارسال توافق‌های خوبی برای تولید در ایران صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت افزود: این نمایشگاه نتیجه خوبی برای اشتغال و صادرات در بخش باغبانی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
۰
۰
دوست عزیز شما برو میوه فروشی ها یه سری بزن بعد از ارزونی صحبت كن گوجه كیلو چهار تومان پول باید بدی اونم تو فصل بهار و تابستان كه اوج میوه هست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها