برخی چهره های سرشناس در واکنش به عدم احراز صلاحیتشان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تبعیت از قانون را مورد تاکید قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۹۴
واکنش چهره های سرشناسی که صلاحیتشان احراز نشد

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا زاکانی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پیامی تاکید کرد: به تصمیم شورای نگهبان کاملا احترام گذاشته و از سایر نامزدها و جریان‌های سیاسی نیز می‌خواهم، شورای نگهبان را طبق قانون اساسی فصل الخطاب بدانند.

در این پیام آمده است: معتقدم همچنان که بنده حقیر تلاش کردم به تکلیف خود عمل کنم، اعضای محترم شورای نگهبان نیز یقینا با داشتن حجت در پیشگاه حضرت باریتعالی به تکلیف خود عمل نموده اند؛ لذا به تصمیم ایشان کاملا احترام گذاشته و از سایر نامزدها و جریان های سیاسی نیز می خواهم شورای نگهبان را طبق قانون اساسی فصل الخطاب بدانند و از هرگونه رفتار و اظهار نظری که ذره‌ای هوای نفس و تضعیف این نهاد نگهبان انقلاب در آن باشد پرهیز کنند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز پس از اعلام نامزدهای احراز صلاحیت شده با صدور پیامی تاکید کرد: تبعیت از قانون را وظیفه خود می‌دانم و همه توان خود را در جهت موفقیت نیروهای انقلابی و کارآمد به کار خواهم گرفت.

وی در پیام خود آورده است:اینک که شورای محترم نگهبان بر اساس وظیفه قانونی خویش عزیزان دیگری را معرفی نموده‌اند تبعیت از قانون را وظیفه خود می‌دانم و همه توان خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و درجهت موفقیت نیروهای انقلابی و کارآمد به کار خواهم گرفت .

محمود احمدی نژاد هم پس از عدم احراز صلاحیتش در توییتر پرهیز از هرگونه تنش را مورد تاکید قرار داده است.

محمدعلی پورمختار پس از احراز نشدن صلاحیتش برای نامزدی ریاست جمهوری گفت: نامزدهای رد صلاحیت شده باید از قانون و نظر شورای نگهبان تمکین کنند.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعلام نتایج نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان گفت: شخصی که عملکردش در این نظام مشخص است روزی بخواهد بر خلاف قانون اساسی رفتار کرده و جنجال به پا کند تو دهنی خواهد خورد زیرا نظام جمهوری اسلامی با هیچ شخصی تعارف و شوخی ندارد.

محمد هاشمی نیز پس از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: من به رای شورای نگهبان تمکین می کنم.

به گزارش میزان،رئیس اسبق سازمان صداوسیما تصریح کرد: قبلا هم گفته بودم، من برای حمایت از آقای روحانی آمده بودم که اگر ایشان تائید صلاحیت نشدند و من را تائید صلاحیت کردند در صحنه باشم، خب این اتفاق نیفتاد و آقای روحانی را تائید کردند و من برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

مسعود زریبافان داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای تأکید کرد: از فقها و حقوقدانان شواری نگهبان به دلیل برداشتن تکلیف سنگینی که بر روی دوشم بود، سپاسگزارم.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است است:بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات صادقانه و خالصانه حضرات آیات فقها محترم و حقوقدانان گرامی شورای نگهبان قانون اساسی که با دقت و رعایت تقوای الهی مسئولیت خطیر احراز صلاحیت کاندیدای دوره دوازدهم ریاست جمهوری را به سرانجام رساندند اعلام و از اینکه تکلیف سنگینی را که اقشار مختلف مردم شریف ایران به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران بر دوش این جانب نهاده بودند و از مسئولیت خود برداشته‌اند سپاسگزارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
غلامحسین مردانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
۰
۰
به نظر من احترام به رای شورای محترم نگهبان برای همه كاندیداهای ریاست جمهوری واجب است چون رای شورای محترم نگهبان از درجه كارشناسی بالایی برخوردار است وفصل الخطاب نهایی بوده واحترام به قانون وجلوگیری ازهرگونه جهت گیریهای های درون حزبی كه موجب تضعیف این شورا و كلا موجب خدشه دار كردن انتخابات شود بر همه لازم و واجب می باشد تا در سایه همدلی وفضایی سالم انتخابات با قدرت و شفافیت تمام كاندیدای اصلح انتخاب شود وقدرت ملت ایران در برابر استكبار جهانی در نهاد ریاست جمهوری جلوه گر شود وهمه یك صدا و یكپارچه درقبال زورگوییهای آمریكا فریاد میزنیم كه ما هرگز در برابر آمریكا تسلیم نخواهیم شد و میتوانیم روی پای خود باتكیه برایمان برتمام تحریمهای ظالمانه پیروز شویم وتحریم جهانی آمریكا را كلید بزنیم چون آمریكا علاوه برچپاول ثروتهای ملتها حیات بشریت را به مسلخ برده است ونسل بشر را
به نابودی كشانده است و بر تمام ملتها این مهم بعداز نقض برجام ونسل كشی با برنامه دراز مدت توسط دولت قبلی و كنونی آمریكا بر همه ملتها قطعی و مبرهن شده است پس پیش به سوی تحریم جهانی آمریكا..........مرگ بر آمریكا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها