نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درلبنان با ساخت نماهنگی ارزنده، رشادت­ های مردم شهرک های فوعه و کفریا را به تصویر کشید.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۸۳
مظلومیت مردم مسلمان فوعه و کفریا به روایت تصویر

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل امور بین الملل صدا و سیما، نماهنگ تصویری «تسلیم تو نمی شویم» با هدف به تصویر کشیدن جنایات مزدوران تکفیری و حامیان منطقه ای و بین المللی آن ها و روحیه مبارز و مقاوم مردم مظلوم سوریه، توسط نمایندگی صدا و سیما در لبنان تهیه و تولید شده است.

این نماهنگ به مدت 5 دقیقه و 15 ثانیه به انعکاس حوادث رخ داده در شهرک های فوعه و کفریا می پردازد.

مردم مظلومی که تنها به جرم شیعه بودن و مقاومت در برابر متجاوزان از سال 1394 تا کنون، به وسیله گروه تکفیری جیش الفتح به محاصره درآمده اند.

گروهی تروریستی که تحت فرماندهی جبهه النصره در سوریه می باشد و از حمایت های مستقیم رژیم سعودی، ترکیه و قطر برخوردار است.

نماهنگ «تسلیم تو نمی شویم» که براساس سرودی از «هادی فاعور» خواننده نوجوان سوری تهیه و تولید شده است، مظلومیت و باورهای محکم شیعیان فوعه و کفریا را بازخوانی می کند.

شهرک های فوعه و کفریا تقریبا همه روزه با خمپاره و تک تیر انداز های تکفیری هدف حملات متجاوزان قرار می گیرند به طوری که طی بیش از دو سال محاصره، افزون بر 85 هزار گلوله خمپاره و موشک به این شهرک ها شلیک شده و بیش از دو هزار نفر که بیشتر آن ها زنان و کودکان بی دفاع می باشند به شهادت رسیده اند. مردم بی دفاع فوعه و کفریا با ایثار و مقاومت، شجاعانه مانع ورود تروریست های تکفیری شده اند.

فوعه (به عربی:الفُوعة‌) شهرکی شیعه نشین در شمال سوریه است. این شهرک در شمال شرق ادلب قرار دارد.

بر طبق سرشماری سال2004 این شهرک 10214 نفر جمعیت دارد که بیشتر اهالی آن را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند.

اهالی این شهرک از شیعیان آل زهره شهر حلب بوده‌اند که پس از کشتار شیعیان حلب به این مکان کوچ کردند.

آل زهره یا بنی زهره یا اسحاقی یا اسحاقیون یکی از خاندان‌های شیعه دوازده امامی هستند. آنان فرزندان اسحاق پسر امام جعفر صادق (ع) بودند. ازین رو گاهی آنان را اسحاقی یا اسحاقیون می‌نامیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها