معاون اول قوه قضائیه گفت: با توزیع عادلانه فرصت‌ها و ثروت‌های ملی، نگذاریم افراد خاص و فسادآلود از منابع طبیعی سوءاستفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۲۶
فعالیت مجدد کانال‌های تلگرامی متخلف چند ساعت پس از بازداشت مدیران آن‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که صبح امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور برگزار شد با اشاره به ماه مبارک رجب و در پیش رو بودن ماه‌های مبارک شعبان و رمضان گفت: این ماه‌ها، ماه خدا، رسول اکرم (ص) و امت است و از لحظه لحظه‌های آن‌ها باید استفاده کنیم.

وی با قرائت دعای روز چهارشنبه، اظهار کرد: همه ما که در این جلسه هستیم دو وظیفه داریم که یکی وظیفه اداری در قوه قضاییه است و باید به بهترین نحو انجام دهیم اما وظیفه دوم ما دینی و انقلابی و دینی است که به انقلاب داریم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همگی احساس مسئولیت کردند و در زمینه آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شدند و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این زمینه با جدیت ورود کردند و ما از ایشان تشکر می‌کنیم و ان شالله همه شما با آقای الفت همکاری لازم را داشته باشید و خداروشکر همه در حال برنامه ریزی و تدبیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند و این جای خوشحالی دارد.

سخنگوی قوه قضائیه خطاب به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور گفت: فرمایشات همه شما قابل استفاده بود؛ اما باید در برگزاری این جلسات موضوعات مشخص تر شود و به صورت تخصصی بررسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل امور استان‌ها این قضیه را پیگیری می‌کند که در صورت دعوت روسای دادگستری برای برگزاری نشست‌ها ساماندهی صورت گیرد و شما اگر نقطه نظری داشتید، بیان کنید.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در خصوص نقطه نظرات شما در استفاده از صدا و سیما از آنجاییکه بنده رییس شورای نظارت بر سیما هستم، مدیران اصلی صدا و سیما این آمادگی را دارند که در هر آنچه شما احساس می‌کنید که برای تعالی کشور لازم است، همکاری کنند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی ممکن است سبب فاصله گرفتن جوانان از ارزش‌های اسلامی و یا بی اعتمادی مردم به نظام شود، بنابراین ما از چه منظری می‌خواهیم با آثار مخرب این آسیب‌ها برخورد کنیم. ما در این زمینه وظیفه دینی داریم و به میزان اهمیت آن باید در جهت پیشگیری از این موارد باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: امروز باید از این دید به مسئله آسیب‌های اجتماعی نگاه کنیم که این آسیب‌ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و مردم نیز از ما انتظار دارند و کسانی که در جلسات و محضر مقام معظم رهبری بودند می‌دانند که ایشان با وجود مشغله‌های زیاد هر چند ماه جلسه تشکیل دادند و از مسئولین عالی نظام دعوت کرده و رهنمود دادند و از مسئولین پیگیری های لازم را می‌کنند، بنابراین این امر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را می‌رساند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: آقای «الفت» به عنوان نماینده قوه قضائیه در شورای عالی پیشگیری حضور دارند که مقام معظم رهبری می‌فرمودند که این شورا باید سازمان شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شورا در مورد آسیب‌های اجتماعی بررسی و کار کارشناسی جامع و کار میدانی صورت می‌گیرد، اولویت‌ها مشخص می‌شود و بعد ابلاغ می‌گردد.

معاون اول دستگاه قضا یکی از مسایل مهم در اقتصاد مقاومتی را اشتغال دانست و افزود: اگر از بیکاری جلوگیری شود، از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد شد البته ما نمی‌گوییم هرکس بیکار بود، معتاد است اما رابطه‌ای بین بیکاری و جرایم مواد مخدر و خرده فروشان مواد مخدر وجود دارد. از طرفی بین بیکاری و طلاق و فراهم شدن بستر برای شیاطین و دشمنان نیز رابطه‌ای وجود دارد و بسیاری از جرایم خرد و کلان ناشی از بیکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ما نباید و نمی‌توانیم جایگزین دستگاه‌های اجرایی شویم، گفت: امروز یکی از گله‌مندی‌هایی که از قوه قضاییه ایجاد شده این است که هر کاری که زمین مانده قوه قضاییه باید انجام دهد، این در حالی است که منشا و رفع بیکاری در مرحله اول و آخر برعهده قوه قضاییه نیست؛ اما ما می‌توانیم با توجه به اهمیت این آسیب و شعار سال و اهتمام مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه در راستای رفع موانع تولید می‌تواند نقش داشته باشد و اگر ما از ظرفیت دادستان و بازرسی کل کشور استفاده کنیم می‌توانیم در جهت صحت عمل بانک‌ها و تسهیلاتی که داده میشود و نقدینگی، موثر واقع شویم. امروز این تسهیلات را چه کسانی می‌گیرند و در کجا هزینه می‌شود؟

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: امروز تقدینگی ما رشد فوق العاده‌ای داشته و این نقدینگی اگر به سمت تولید می‌رفت اشکالی نداشت؛ اما در امر تولید آنچنان که انتظار می‌رفت هزینه نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: با توزیع عادلانه فرصت‌ها و ثروت‌های ملی، نگذاریم افراد خاص و فساد آلود از منابع طبیعی سوء استفاده کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به هیچ وجه به عهده قوه قضاییه نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در این عرصه همکاری لازم را دارد و با مجموعه اختیاراتی که دارد می‌تواند در جهت تحقق شعار سال و جلوگیری از بیکاری اقدام کند.

وی خطاب به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها تاکید کرد: در رابطه با مسائل فتنه شما در سال 88 مبارزه قاطع کردید و این قاطعیت همچنان برای افراد فتنه بازدارنده است و امروز فتنه‌گر دیگر جرات نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای از پست پرده فعالیت کانال‌های تلگرامی متخلف پرده برداشت و افزود: شما فکر می‌کنید انجام برخی کارها در فضای مجازی فردی است؟ خیر، بسیاری از اینها وابسته به سرویس‌های بیگانه هستند و حتی شاید خودشان هم این موضوع را ندانند. در همین موضوع کانال‌های تلگرامی 6 نفر در بازداشت هستند؛ اما ظرف چند ساعت پس از بازداشت دوباره کانال‌ها فعال شدند، این نشان می‌دهد که صاحبان اصلی این کانال‌ها فعالیت‌ها را هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل هر مجرم و مفسد بایستید و انفعال به خرج ندهید، گفت: یکی از سیاست‌های ما این است که از فعالان اقتصادی که فعالیت سالم دارند حمایت می‌کنیم و شما بسیاری از پرونده‌ها که حقوقی نیست را بررسی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها