اگر دولتمردان به انتظار ایجاد رابطه با تحریم کنندگان ظالم و دیدن کدخدا نمی­‌ماندند امروز به جای گرفتن عکس یادگاری با دستاوردهای دولت قبل می‌­توانستند دستاوردهای بزرگ‌تری را که محصول کار دولت یازدهم باشد، افتتاح نمایند.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۱۸
«دولت حرف» محصول مقاومت ملت را به عنوان دستاورد برجام جا زد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، جمعی از کارشناسان صنعت نفت با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک به ملت ایران که موفق شد در شرایط سخت تحریمی توانمندی‌های علمی، تخصصی خود را با اتکا به روحیه خودباوری و جهادی، با راه‌­اندازی فازهای مهم پارس جنوبی و مجتمع‌­های پتروشیمی که از تکنولوژی­ه ای بسیار پیچیده و بالایی برخوردارند به رخ جهانیان بخصوص تحریم کنندگان و بالاخص کدخدای آنها بکشانند، یادآور شده‌­اند:

همانگونه که وزیر نفت در مراسم افتتاحیه این فازها اعتراف نمودند که «این کارها (ساخت و نصب پروژه­‌های فازهای پارس جنوبی و مجتمع‌­های پتروشیمیایی) در اوج تحریم‌­ها انجام شده است»، با توجه به زمان شروع عملیات توسعه این فازها (که بعضی در خرداد 86 و بعضی در خرداد 89 آغاز شده‌اند) مشخص می‌­شود که بیشترین نرخ پیشرفت فیزیکی این پروژه­ ها (به میزان متوسط ماهیانه 1.5 درصد در چهار سال اول اوج تحریم‌­ها) در سال‌های 89 تا 92 که زمان اوج تحریم­‌های اعمال شده است، محقق گردیده و این نشان می­‌دهد که متخصصین صنعت نفت کشورمان در هر شرایطی بخصوص در شرایط تحریم­‌های ظالمانه، توانایی تحقق اهداف والای توسعه­‌ای کشور و اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با روحیه جهادی را دارند.

به عبارت دیگر اگر دولتمردان دولت فعلی با شروع کار دولت به انتظار ایجاد رابطه با تحریم کنندگان ظالم و دیدن کدخدا و جلب عنایت ایشان نمی­‌ماندند و معتقد نبودند که حل مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم به رفع تحریم‌­ها وابسته است (که در این دوران پیشرفت فیزیکی فازهای پارس جنوبی به کندی گرایید) و ظرفیت­‌های داخلی و منابع درون زای کشور را باور داشته و بکار می­‌گرفتند، امروز به جای گرفتن عکس یادگاری با دستاوردهای دولت قبل، می‌­توانستند نه تنها دستاوردهای بزرگتر از این را که محصول کار دولت یازدهم باشد، افتتاح نمایند، بلکه شاهد جابجایی تجهیزات از سایر فازها و تاخیرات به وجود آمده در تمام عملیات ساخت و نصب پروژه فازها از شروع سال­‌های 93 به بعد نبودیم و خسارات قابل توجهی به منافع ملت شریف ایران وارد نمی‌­گردید و در عین حال دولت تحقیقاً می­توانست نسبت به انعقاد قراردادهای سایر میادین مشترک باقی­مانده و شروع عملیات توسعه آنها اقدام نماید. یقیناً اگر بی‌توجهی دولت به این موضوعات به امید عنایت تحریم‌­کنندگان نبود، به مراتب برای توسعه سایر میادین مشترک باقی­مانده گام­‌های قابل توجه بیشتری تاکنون برداشته شده بود.

متخصصان صنعت نفت بر این باورند که به ثمر رسیدن پروژه‌­های فازهای پارس جنوبی و مجتمع‌­های پتروشیمیایی محصول مقاومت شجاعانه ملت مظلوم ایران در شرایط تحریمی است و القای آن بعنوان دست آورد برجامی و سازش با تحریم­‌کنندگان، ناسپاسی آشکار و نادیده انگاری توانمندی­‌های عظیم و فراوان مردم عزیز ایران اسلامی و متخصصین جهادگر صنعت نفت است.

اینکه دولت محترم چگونه می­‌تواند تاخیرات فوق الذکر و خسارات ناشی از آن را جبران و رضایت مردم شریف ایران را جلب نماید؟! موضوعی است که انتظار می­رود تا قبل از پایان عمر کاری دولت بطور شفاف به اطلاع عموم برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
h
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۰
۰
سلام به مسئولین محترم سایت وزین جام جم آنلاین. سایت خبری نسبتاً خوبی دارید. هر روز مطالعه می كنم. طرفدار هیچ گروه سیاسی و ... نیستم. خودم عقل دارم و می فهمم. می دونم این رو منتشر نمی كنید ولی با عرض معذرت خواستم بگم : ... كمی حیا چیز بدی نیست ... حیا كنید ... حیا كنند ... همین
نفت بشكه ای 130 دلار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۰
۰
باسلام ؛از خبرگزاری جام جم فراتر از این انتظار میرود كه به ناداوری در مورد دولت ها بپردازد یادتان باشد محصول دولت قبل تورم,بدبختی, بی سوادی, بیماری وهزاران ضعف دیگر است پس لطفا در مورد نداشته های دولت قبل حرف به میان نیاورید وشعور مردم را نادیده نگیرید ممنون
m
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۰
۰
كدام كارشناسها نظر دادند ؟ چقدر اعتبار سنجی شده كه بیانیه كاملا كارشناسی شده است. شما یك روزنامه معتبری هستید چرا در كار رسانه ای از كلماتی مانند "نقل شده/به قولی/ روایت است/ و... استفاده میكنید فكر می كنید خواننده ها قبول میكنند؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها